آرشیو یکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۸۷، شماره ۴۰۶۴
ورزش
۲۰

مارادونا در اروپا

دیه گو مارادونا، سرمربی جدید و معروف تیم ملی فوتبال آرژانتین راهی اروپا شده است تا با دیدن مسابقات باشگاهی این کشورها از نزدیک، بهترین و آماده ترین نفرات مقیم خارج را برای عضویت در این تیم برگزیند. او اضافه بر اسپانیا و ایتالیا- کشورهایی که در آنها در باشگاه های بارسلونا و ناپولی توپ زد- به برخی کشورهای دیگر مانند آلمان و انگلیس هم سفر خواهد کرد. او دیروز در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: ابتدا به انگلیس می روم تا بازی ته وز (منچستریونایتد) و ماسکرانو (لیورپول) را بررسی کنم و سری به ایتالیا و اسپانیا هم خواهم زد.

اولین بازی آرژانتین با هدایت مارادونا، یک دیدار دوستانه با اسکاتلند در تاریخ 29 آبان در شهر گلاسکو خواهد بود و آرژانتینی ها دومین مسابقه خود را با رهبری وی در بهمن ماه در مقابل فرانسه تجربه خواهند کرد در حالی که مارادونای 48 ساله سفر فوق و تلاش اش را در این خصوص آغاز کرده است، رافا بنیتس، مربی اسپانیایی لیورپول از اقدام وی استقبال کرده و گفته است از کاپیتان و ستاره سابق تیم ملی آرژانتین در انفیلد پذیرایی شایسته ای خواهد کرد.

او افزوده است: درهای انفیلد هر موقع که مارادونا بخواهد، به رویش باز است و نه تنها می تواند از مسابقه ما دیدن کند، بلکه اجازه حضور به او در جلسات تمرینی خود را نیز خواهیم داد. شاید هم او را تشویق کنم که چند دقیقه ای با ما بازی کند و نوع درست ضربه زدن به توپ را به بازیکنان ما یاد بدهد.

مارادونا که به جانشینی الفیو باسیله معزول هدایت تیم ملی آرژانتین را در دست گرفته و از حضور و نظرات کارلوس بیلاردو (سرمربی آرژانتین در جام های جهانی 86 و 90) نیز در پست مدیر فنی جدید تیم ملی سود خواهد جست، هیچ پیشینه قابل ذکری در حرفه مربیگری ندارد.