آرشیو یکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۸۷، شماره ۱۶۵۶
بانک و بیمه
۱۲

نرخ بهره وام بانک توسعه اسلامی برای شرکت های ایرانی کاهش یافت

مدیرکل دفتر وام ها، مجامع و موسسات بین المللی سازمان سرمایه گذاری از کاهش نرخ بهره وام بانک توسعه اسلامی به شرکت های ایرانی با مکانیزم های جدید خبر داد و گفت: کلیه شرکت های ایرانی می توانند برای تامین مالی پروژه های خود به این بانک مراجعه کنند.

«احمد جمالی» در گفت و گو با برنا، با بیان مطلب فوق افزود: براساس مذاکرات صورت گرفته از این پس بانک توسعه اسلامی وام هایی که در اختیار شرکت های ایرانی قرار می دهد با نرخ لایبور به اضافه 2 درصد خواهد بود.

مدیرکل دفتر وام ها، مجامع و موسسات بین المللی سازمان سرمایه گذاری خارجی به کلیه شرکت هایی که مایل به تامین مالی پروژه های خود به ویژه سرمایه در گردش هستند، خواست تا از این فرصت مناسب به نحو احسن بهره برداری کنند.

به گفته وی، این تسهیلات هم در بخش پروژه و هم تجاری کوتاه مدت ارائه می شود. جمالی تصریح کرد: پیش از این وام هایی که بانک توسعه اسلامی در اختیار متقاضیان قرار می داد با نرخ بهره بالابود که با توافق صورت گرفته تصمیم گرفته شد تا آنها با نرخ بهره معقول به شرکت های ایرانی وام دهند.مدیرکل دفتر وام ها، مجامع و موسسات بین المللی سازمان سرمایه گذاری خارجی در خصوص درخواست جدید ایران از بانک جهانی برای اجرای پروژه اظهار داشت: سه سال است که بانک جهانی تسهیلات پروژه ای در اختیار ایران قرار نداده است؛ منتهی کمک های فنی خود را در اختیار کشورمان قرار می دهد.

جمالی با بیان اینکه ایران در حال حاضر درخواست جدیدی از بانک جهانی برای اجرای پروژه های خود نداشته است، افزود: بانک توسعه اسلامی و بانک جهانی مشمول تحریم نمی شوند.