آرشیو یکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۸۷، شماره ۱۶۵۶
آمار روزانه
۲۱

شمارش معکوس تا 9999واحد

هدیه لطفی

گروه بورس- در بازار روز گذشته نماد معاملاتی مخابرات با 38 واحد تاثیر منفی و به دنبال آن نمادهای «فخوز»، «ومعادن»، «شیراز» و «سفارس» باعث افت شاخص کل بورس شدند. به طوری که در پایان معاملات، شاخص با 70 واحد افت مواجه شد و در رقم یک هزار و 215 واحد توقف کرد.

دیگر شاخص های با اهمیت بورس نیز همگی در شرایط منفی به کار خود پایان دادند. شاخص بازار اول، بازار دوم، صنعت و بازده نقدی و قیمت هر کدام به ترتیب با 63واحد، 66 واحد، 56 واحد و 285 واحد کاهش به کار خود پایان دادند.

در روز کاری گذشته چندین مرتبه صف فروش برای نماد معاملاتی مخابرات تشکیل و سپس جمع آوری شد. اما در نهایت صف فروش 700هزار سهمی برای این نماد باقی ماند. این در حالی است که نماد معاملاتی گل گهر با صف فروش بیش از 9میلیون سهمی، صدرنشین جدول بیشترین تقاضای خرید شد و به دنبال آن، نمادهای معاملاتی چادرملو و سرمایه گذاری امید رتبه های دوم و سوم این جدول را به خود اختصاص دادند.

در مقابل، نمادهای معاملاتی فولاد مبارکه اصفهان، کشتیرانی و کنتورسازی در جدول بیشترین تقاضای خرید قرار گرفتند. در بازار دیروز بیش از 41میلیون سهم در میان یک هزار و 550نفر سهامدار دادوستد شد و ارزش کل ناشی از این معاملات معادل رقم 76میلیارد ریال اعلام شد.

در این بازار نمادهای معاملاتی نیرومحرکه، حق تقدم توسعه صنایع بهشهر، حمل ونقل پتروشیمی و جوشکاب یزد بیشترین افزایش نرخ نمادهای معاملاتی لوله و تجهیزات سدید، ملی سرب و روی، پتروشیمی شیراز و حق تقدم سیمان تهران بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند