آرشیو پنجشنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۷، شماره ۲۴۲۲
رسانه
۳

در پی تصویب طرح پرتاب ماهواره مستقل صداوسیما

ضرغامی: حداقل 3 سال وقت لازم داریم

گروه رسانه: رئیس سازمان صدا وسیما از راه اندازی ستادی برای پیگیری مقدمات پرتاب ماهواره مستقل سازمان صدا وسیما خبر داد.

به گزارش ایسنا، سیدعزت الله ضرغامی در پاسخ به پرسشی درباره ضرورت پرتاب ماهواره مستقل سازمان صدا سیما خاطرنشان کرد: خوشبختانه طرح تصویب اعتبار 250 میلیون دلاری برای ماهواره مستقل سازمان صدا وسیما در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسید؛ براین اساس رسانه ملی موظف است مقدمات سفارش ساخت و پرتاب این ماهواره را فراهم کند. وی با اشاره به این که این طرح بتازگی در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسیده است، دراین باره گفت: به دنبال تصویب این قانون، ما ستادی را در سازمان صدا وسیما تشکیل دادیم و در بخش های فنی، مالی، اطلاع رسانی و بازرگانی مربوط به ماهواره، مطالعه وسیعی را آغاز کردیم. رئیس سازمان صدا وسیما ادامه داد: انشاء الله پس از این که مطالعه و گزینه های مختلف برای اجرای این پروژه قطعی شد و به نتیجه رسید، مقدمات دادن سفارش، ساخت و نهایتا پرتاب ماهواره فراهم شود.

عزت الله ضرغامی سپس درباره زمان عملی شدن این مساله اظهار کرد: آنچه دنیا به ما می گوید و براساس تجربه ای که وجود دارد، اگر همه چیز به طور طبیعی پیش برود و هیچ مانعی ایجاد نشود (که البته امروز برسر این راه موانع زیادی به طور طبیعی وجود دارد) حداقل 3 سال وقت لازم است که این کار ان شاء الله انجام شود.

رئیس سازمان صدا وسیما در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به هشدارهایی که وی همواره نسبت به از دست دادن زمان برای پرتاب ماهواره مستقل داده است، آیا هنوز زمان کافی برای پرتاب ماهواره وجود دارد، گفت: امیدوارم حال که این قانون تصویب شده است، ما بتوانیم ضرر هایش را به حداقل برسانیم و زودتر این کار را انجام دهیم.