آرشیو شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۷، شماره ۲۴۲۳
سیاسی
۲

معاون پارلمانی وزیر کشور:

مصوبه انتخاباتی مجلس تسکین موقت است

گروه سیاسی: معاون حقوقی و پارلمانی وزارت کشور اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری را تسکینی موقتی خواند و گفت: هر چند ضابطه مند کردن شرایط داوطلبان ریاست جمهوری اقدام مثبتی است اما نباید این کار با افزایش ابهامات و محدود کردن مصادیق همراه باشد.

محمدحسین موسی پور در گفتگو با مهر درباره اصلاح مواد 35 و 55 قانون انتخابات ریاست جمهوری که در جلسه چهارشنبه گذشته مجلس مورد تصویب قرار گرفت، گفت: این اصلاحات فقط یک تسکین موقتی است. معاون حقوقی و پارلمانی وزارت کشور افزود: اصلاحات صورت گرفته را از منظر ضابطه مند شدن شرایط داوطلبان ریاست جمهوری می توان مثبت تلقی کرد، اما از سوی دیگر می توان از مصوبه مجلس این برداشت را داشت که برای ورود داوطلبان به عرصه کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری محدودیت ایجاد می کند.

وی ادامه داد: با این مصوبه ممکن است کسی دارای شرایط برشمرده شده در قانون اساسی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری باشد، اما در مصداق های مصوبه جدید نگنجد.

معاون حقوقی وزارت کشور در عین حال تصریح کرد که وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات مکلف است آنچه مجلس تصویب و شورای نگهبان تایید کرده است، اجرا کند.