آرشیو شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۷، شماره ۲۴۲۳
اقتصاد
۴

ادامه رکود در بازارهای بورس، طلاو نفت

گروه اقتصاد: شاخص سهام دیروز نیز در بازارهای بورس اروپا، آمریکا و آسیا همانند روزهای گذشته روند ثابت نداشت و با نوسان شدید همراه بود.

به گزارش واحد مرکزی خبر و به نقل از الجزیره، شاخص سهام فوتسی در بازار بورس انگلیس همانند روز گذشته سیر نزولی داشت و با کاهش قابل توجه 258 واحدی همراه بود و به 4272 واحد رسید.

این درحالی است که شاخص سهام در بازارهای بورس آمریکا نیز با کاهش همراه بود.شاخص سهام داو جونز در بازار بورس نیویورک، با کاهش چشمگیر 443 واحد به 8695 واحد رسید.

این در حالی است که شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز همانند روز گذشته با کاهش چشمگیر همراه بود.شاخص سهام نیکی در بازار بورس ژاپن با 386 واحد کاهش به 8512 واحد رسید.شاخص سهام ای اس ایکس دویست در بازار بورس استرالیا با کاهش 3 درصدی به 3991 واحد رسید.

ارزش ین ژاپن نیز در بازارهای مبادلات ارز جهانی در مقابل دلار آمریکا با مقداری کاهش همراه بود.دیروز هر یک دلار آمریکا با 96/96 ین ژاپن خرید و فروش شد که در مقایسه با روز پنجشنبه ارزش ین ژاپن در مقابل دلار آمریکا با 73/0 درصد کاهش همراه بوده است.این در حالی است که هر یک یورو با یک دلار و 27 سنت در بازارهای ارز خرید و فروش می شود که در مقایسه با روز پنجشنبه یک صدم درصد کاهش داشته است.هر یک پوند انگلیس نیز با 56/1 دلار در بازارهای جهانی مبادله می شود که در مقایسه با روز پنجشنبه چهار صدم درصد کاهش داشته است.

قیمت نفت خام و طلانیز در بازارهای جهانی دیروز در مقایسه با روز پنجشنبه با نوسان همراه بود.قیمت هر بشکه نفت خام سبک وست تگزاس اینترمدیت در بازار نیویورک با کاهش 4 دلار و 67 سنتی همراه بود. هر بشکه نفت سبک نیویورک هم دیروز 60 دلار و 75 سنت بود.این در حالی است که قیمت نفت خام برنت دریای شمال در مقایسه با روز پنجشنبه با 77 سنت افزایش به 57 دلار و 52 سنت در هر بشکه رسید.

قیمت طلانیز در بازارهای جهانی برخلاف روز پنجشنبه کاهش داشته است. بهای هر اونس طلابا 70 سنت کاهش در مقایسه با روز گذشته به 732 دلار رسید.