آرشیو شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۷، شماره ۲۴۲۳
اقتصاد
۴

برای رفع مشکل همپوشانی مرزی

مرزنشینان رومینگ خود را قطع کنند

گروه اقتصاد: مدیرکل روابط بین اپراتورهای شرکت ارتباطات سیار ایران، گفت: افرادی که در مناطق مرزی زندگی می کنند و احتمال سفرهای خارجه برایشان کم است، با مراجعه به مراکز امور مشترکین، سرویس رومینگ بین الملل تلفن همراه خود را قطع کنند.

به گزارش فارس، عباس لطفعلیان در برنامه درست مصرف کنیم، اظهار کرد: برای رفع مشکل همپوشانی مرزی دو کار باید صورت پذیرد، نخست این که اپراتورهای طرف قرارداد دو کشور مرزی، در این مناطق توان خروجی آنتن های BTS خود را، تنظیم و از ابزار «ترافیک استورینگ» استفاده کنند.

وی ادامه داد: برای رفع مشکل همپوشانی مرزی، اقداماتی که اپراتورهای تلفن همراه می توانند انجام دهند، به دو دسته تقسیم می شود، دسته اول به این شکل است که مذاکراتی را با اپراتورهای تلفن همراه کشور همسایه انجام می دهیم و از اپراتورهای طرف قرارداد، می خواهیم در مناطق مرزی، پاور سیگنالینگ آنتن های BTS خود را آنقدر کاهش دهند که فقط شهرهای مرزی خودشان را پوشش دهندو ما نیز به طور مشابه همین کار را انجام می دهیم. لطفعلیان اقدام دوم را استفاده از ابزار خاصی به نام ترافیک استورینگ دانست و گفت: این ابزار به اپراتور اجازه می دهد که شانس ورود مشترکان خودی به شبکه کشور بیگانه را به حداقل برساند، ولی متاسفانه این شانس را فقط می توان کاهش داد، اما صفر نمی شود.

وی در ادامه برای جلوگیری از رومینگ ناخواسته، گفت: توصیه ما به کسانی است که در مناطق مرزی زندگی می کنند و احتمال سفرهای خارجه برایشان کم است آن است که با مراجعه به مراکز امور مشترکین، سرویس رومینگ بین الملل تلفن همراه خود را قطع کنند.