آرشیو شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۷، شماره ۲۴۲۳
جامعه
۱۷

26 آبان؛ آخرین مهلت مراجعه خودروهای فرسوده

گروه جامعه: مجری طرح خروج خودروهای فرسوده، 26 آبان را آخرین مهلت مراجعه خودروهای فرسوده مشمول طرح سال 86 به مراکز اسقاط اعلام کرد.

مهران سالاری در حالی که طرح خروج و جایگزینی خودروهای فرسوده سال 86 در حال اتمام است، به فارس گفت: آخرین مهلت پذیرش خودروهایی که هنوز به مراکز اسقاط مراجعه نکرده اند، 26 آبان است.

وی با بیان این که از این تاریخ به بعد، پرونده خودروهای فرسوده ای که شامل طرح 86 می شوند، بسته خواهد شد، تصریح کرد: بر اساس قانون مصوب، خودروهای سواری با بیش از 30 سال عمر، وانت بار 20 سال و خودروهای چهارسیلندر یا دو دیفرانسیل با 25 سال عمر مشمول فرسودگی می شوند.

مجری طرح خروج خودروهای فرسوده، زمان اتمام طرح 86 را دی ماه عنوان کرد و افزود: تاکنون تقریبا 121هزار دستگاه در طرح خودروهای فرسوده سال 86 پذیرش شده اند که از این تعداد، بیش از 16 هزار نفر به مرکز اسقاط معرفی نشده اند. البته تعدادی از آنها از سوی ستاد معرفی نشده اند و تعدادی دیگر نیز ناشی از عدم مراجعه خود متقاضیان به مراکز اسقاط بوده است.

وی تاکید کرد: به متقاضیانی که ستاد، آنها را به مراکز اسقاط معرفی کرده است، اما هنوز مراجعه نکرده اند؛ هشدار می دهیم تا 26 آبان به مراکز اسقاط مراجعه کنند.

سالاری، تعداد دریافت کنندگان وام خودروهای فرسوده را 91 هزار نفر عنوان کرد و گفت: دست کم برای 40هزار نفر دیگر نیز از بانک تسهیلات می خواهیم. البته ممکن است سقف آن به 55 هزار نفر نیز برسد. وقتی پرداخت وام تکمیل شود، طرح 86 به اتمام می رسد.