آرشیو شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۷، شماره ۲۴۲۳
حوادث
۱۹

جنایت در تاریکی، سرانجام ارتباط پنهانی

گروه حوادث: پس از گذشت 3 ماه از وقوع جنایتی در غرب تهران و کشف جسد زن جوان درون یک خودرو، عامل این جنایت شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ سعید لیراوی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی با اشاره به این پرونده به <جام جم> گفت: ساعت 30/22 سی و یکم شهریورماه ساکنان یک محله در کوی نصر (گیشا) که به دلیل بوی تعفن از یک خودروی پراید نسبت به موضوع مشکوک شده بودند، در تماس با ماموران کلانتری 137 از پلیس درخواست کردند تا موضوع را بررسی کند.

سرهنگ لیراوی اضافه کرد: ماموران کلانتری با حضور در محل توقف خودرو و مشاهده یک کیسه زباله در صندلی عقب، اقدام به گشودن در خودرو کرده و با جسد زن جوانی که چند روز از زمان مرگ او می گذشت، روبه رو شدند.

با گزارش موضوع به دادسرای جنایی و عزیمت بازپرس محمد شهریاری در محل، تحقیق در این زمینه آغاز و مشخص شد جسد متعلق به زنی به نام مریم بوده که پس از قتل، جسد وی درون خودروی خودش رها شده است. با دستور بازپرس ویژه قتل تهران موضوع این جنایت در دستور کار ماموران قرار گرفت.

لیرا وی افزود: با آغاز تحقیقات علمی و تخصصی، ماموران متوجه شدند مقتول از چندی پیش با فردی که به لحاظ شغلی از موقعیت خوب اجتماعی برخوردار است در ارتباط بوده و این احتمال که وی از سوی این فرد به قتل رسیده باشد، قوت گرفت.

شناسایی و دستگیری

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران اضافه کرد: با به دست آمدن این سرنخ، فرد مظنون در یکی از محله های غرب تهران شناسایی و دستگیر شد.

متهم در تحقیقات اولیه به قتل زن جوان اعتراف کرد و گفت: پس از ارتباط پنهانی با مریم (مقتول) که به مدت 2 سال ادامه داشت، شب حادثه با هم درگیر شدیم و زمانی که او گفت قصد دارد به ارتباط خود با من پایان دهد، در یک لحظه کنترل خود را از دست داده و او را خفه کردم و در ساعات پایانی شب جسدش را داخل خودروی خودش قرار داده و آن را در یک خیابان فرعی در حوالی کوی نصر رها کردم.

لیراوی اضافه کرد: به دنبال این اعترافات، بازپرس شهریاری پس از تحقیق از متهم با صدور قرار بازداشت موقت دستور ادامه تحقیق و پیگیری از متهم را در شعبه 10 پلیس آگاهی صادر کرد.