آرشیو شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۷، شماره ۲۴۲۳
ایران
۱۵

برخورد قانونی با آلوده کنندگان کارون

اهواز - خبرنگار جام جم: به گفته معاون امور عمرانی استانداری خوزستان، صنایع بزرگ در خوزستان وادار به ایجاد تصفیه خانه پساب صنعتی شدند تا از ورود بیش از حد مواد آلوده کننده به کارون جلوگیری شود.

سیدعباس طباطبایی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: تا تاسیسات بخش فاضلاب اهواز به بهره برداری نرسد، نمی توان از ورود آن به رودخانه جلوگیری کرد، زیرا در غیراین صورت ممکن است اثرات نامطلوبی بر بخش های دیگر مانند خاک بگذارد.

وی با تاکید بر نصب تصفیه خانه پساب صنعتی در واحدهای صنعتی استان گفت: به عنوان مثال کار احداث تصفیه خانه پساب شهرک صنعتی اهواز تاکنون حدود 99 درصد با پیشرفت فیزیکی همراه بوده است و امیدواریم این پروژه ظرف دو ماه آینده به بهره برداری برسد.

طباطبایی خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات در حال انجام در بخش فاضلاب صنعتی امیدواریم ظرف یک سال و 6 ماه آینده شاهد قطع ورود فاضلاب های صنعتی با حجم زیاد به کارون باشیم.

معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: با آلوده کنندگان کارون برخورد قانونی می شود و نسبت به تعطیلی واحدهای تولیدی آنان اقدام خواهد شد.

به گفته طباطبایی، بیشترین آلودگی های رودخانه کارون ورود فاضلاب و پساب واحدهای تولیدی و صنعتی است؛ به طوری که سالانه 268 میلیون متر مکعب فاضلاب شهری و روستایی، 368 میلیون متر مکعب پساب صنعتی و 84/17 میلیون متر مکعب پساب کشاورزی به کارون سرازیر می شود.

مشکل تالاب های ایران در اهواز بررسی می شود

از سوی دیگر، نخستین همایش ملی تالاب های ایران با هدف آشنایی و حفاظت از تالاب های کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز برگزار می شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اعلام این خبر گفت: این همایش ملی با همکاری سازمان های محیط زیست، جهاد کشاورزی، دانشگاه های آزاد اسلامی خوزستان و باشگاه پژوهشگران جوان، 14 و 15 اسفند در تالار اجتماعات دانشگاه آزاد اهواز برگزار می شود.

هرمز محمودی راد موضوعاتی چون بیولوژی تالاب ها، انسان و تالاب ها و تالاب ها و آلاینده ها را از محورهای اصلی این همایش ملی دانست و افزود: تمامی دانشجویان و محققان می توانند مقالات علمی خود را حداکثر تا 12 بهمن به دبیرخانه این همایش واقع در اهواز ارسال کنند.