آرشیو شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۷، شماره ۲۴۲۳
ایران
۱۵

خشکسالی، حیات وحش کرمان را تهدید می کند

گروه شهرستان ها: مدیرکل حفاظت محیط زیست کرمان با اشاره به خشکسالی شدید در استان کرمان گفت: کمبود علوفه و کاهش منابع آبی در دسترس وحوش تاثیر منفی بر جمعیت حیات وحش استان کرمان گذاشته است.

عباسعلی دامنگیر در گفتگو با مهر در کرمان اظهار کرد: خشکسالی سال های اخیر اثرات سوی بر محیط زیست استان گذاشته و در برخی از موارد باعث نابودی بخش هایی از محیط زیست شده است.

وی افزود: در کنار کاهش زاد و ولد وحوش در استان کرمان شکار بی رویه و قاچاق برخی از گونه های منحصر به فرد نیز لطمه شدیدی به منابع زیستی استان وارد کرده است.

این مسوول بیان کرد: با پیگیری های انجام شده 13 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار در بخش خشکسالی در کرمان مصوب شده که در کشور رتبه اول را به خود اختصاص داده که هفت میلیارد ریال از این اعتبار استانی است.

دامنگیر، کشت علوفه به میزان 6 هکتار در منطقه بیدوئیه بردسیر و ساخت آبشخورها در تمامی مناطق حیات وحش استان و خریداری پنج دستگاه کامیون آبرسان را از اقدامات محیط زیست استان در جهت کاهش خشکسالی اعلام کرد.

دامنگیر افزود: خرید علوفه و توزیع در چراگاه های کرمان در کنار لایروبی چشمه ها و حفر چاه و تلمبه بادی در مناطق حساس کرمان سبب شده است اثرات خشکسالی در استان کرمان تا حدی کنترل شود.