آرشیو شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۷، شماره ۴۰۶۹
اجتماعی
۴

معاون پژوهش و ارتباطات بنیاد شهید و امور ایثارگران:

بدون رضایت خانواده های شاهد ساماندهی گلزار شهدا انجام نمی شود

گروه اجتماعی- تا زمانی که نظرات همه خانواده های شاهد به طور کامل دریافت، ارزیابی و جمع بندی نشود، برای ساماندهی گلزارها اقدام نخواهد شد.

عباس خامه یار، معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، با اعلام این مطلب گفت: با توجه به شرایط جغرافیایی و جوی کشور، گلزارهای شهدا در معرض فرسایش قرار دارند و تنها یک طرح جامع می تواند این مکان های مقدس را از گزند حوادث طبیعی حفظ کند.

از سوی دیگر، خانواده ها نیاز به سقف و سرپناهی دارند که متاسفانه این فضا هم اکنون وجود ندارد، همچنین امکان تردد برای جانبازان در سطح گلزارها میسر نیست و ساماندهی گلزارها امری ضروری به نظر می رسد.

خامه یار درباره برآورد هزینه های ساماندهی گلزارهای شهدای بهشت زهرا(س) اظهار داشت: هزینه ساماندهی برعهده بنیاد شهید نبوده و مسئولیت این کار با شهرداری است.

بنابراین این اقدام هیچ ارتباط و تاثیری بر روی اعتبارات بنیاد و خانواده های شاهد و ایثارگر ندارد و بنیاد شهید تنها به عنوان ناظر طرح، پیشنهادات خود را به شهرداری ارائه می کند.

وی درباره این که در صورت تغییر سنگ قبور مزارهای شهدا آیا در نوشته های روی آنها تغییری ایجاد می شود یا خیر گفت: نگرانی عمده خانواده ها در مورد سنگ قبرهای مزارهاست که این اطمینان را به آنها می دهیم با تدابیر اندیشیده شده می توان سنگ های موجود را در چارچوب سنگی دیگر نگهداری کرد. به هرحال منتظر دریافت نظرات خانواده ها هستیم و تحت هیچ شرایطی بدون رضایت خانواده ها و جمع بندی دیدگاه های آنها اقدامی صورت نمی گیرد.

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: خانواده ها باید بدانند گلزارها متعلق به عموم ملت است، لذا باید فضایی فراهم شود تا با همراهی و هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، شهرداری و خانواده ها به وضعیتی برسیم تا مزار شهدا به کانون معنوی عاشقان انقلاب تبدیل شود.

خامه یار ساماندهی گلزار شهدای بهشت زهرا(س) را شامل چند فاز از جمله ساماندهی قبور، مراکز فرهنگی، سالن اجتماعات، کتابخانه، مراکز اطلاع رسانی و تاسیسات خدماتی برای خانوارها و همچنین جانبازانی عنوان کرد که امکان حضور آنها در گلزارها میسر نیست.