آرشیو شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۷، شماره ۴۰۶۹
ایران اقتصادی
۱۷

22‎/4 میلیارد تومان از بدهی میگوکاران بخشوده شد

مدیرکل شیلات استان بوشهر از بخشودگی 22 میلیارد و 400 میلیون تومانی پرورش دهندگان میگو در این استان خبر داد.

بهروز اتابک زاده در جمع خبرنگاران اعزامی به بوشهر افزود: مصوبه بخشودگی بخشی از بدهی میگوکاران استان هرمزگان در جلسه هفتم آبان ماه سال جاری ریاست جمهور با استانداران مورد بررسی قرار گرفت که با اصلاح بخشی از آن، اجرای این مصوبه مورد تاکید قرار گرفت.

وی افزود: بر این اساس مقرر شد 12‎/5 میلیارد تومان سود متعلقه تا سررسید میگوکاران، 13‎/4 میلیارد تومان سود دو سال تمدید و 8‎/9 میلیارد تومان کارمزد تاخیر مورد بخشودگی قرار گیرد.

به گفته وی، پرداخت بخشودگی جرایم دیرکرد و سود تسهیلات منوط به تایید وزارت جهاد کشاورزی خواهد بود، ضمن این که اصل بدهی میگوکاران به بانک ها قرار است در قالب طرح بنگاه های زودبازده درنظر گرفته شود.

وی گفت: در حال حاضر وزارت کار و امور اجتماعی پرداخت سود دو سال تمدید را مورد پذیرش قرار داده و کارمزد تاخیر نیز باید توسط بانک ها مورد بخشودگی قرار گیرد و این درحالی است که هنوز این امر اجرا نشده، ضمن این که بخشودگی سود متعلقه تا سررسید نیز مورد قبول وزارت کار قرار نگرفته است.

وی کل بدهی میگوکاران این استان را 34 میلیارد و 800 میلیون تومان اعلام کرده است.

ابوطالب شفقت استاندار بوشهر نیز در جمع خبرنگاران اعزامی به این استان نیز با تاکید بر این که کشاورزی مهمترین محور استقلال به شمار می رود، از توانایی استان بوشهر برای تولید و پرورش میگو در سطح 20 هزار هکتار خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: امسال با همکاری بخش خصوصی و حمایت بانک ها آمادگی واگذاری 4 هزار و 200 هکتار زمین به پرورش دهندگان میگو وجود دارد.در حال حاضر حدود 800 هکتار از اراضی استان بوشهر به کشت میگو اختصاص دارد.

وی اظهار امیدواری کرد: امسال با برداشت 2 هزار تن میگو، استان بوشهر به 12 هزار دلار ارزآوری دست یابد.

وی خاطرنشان کرد: بنا داریم تولید میگو را از 2‎/5 تن در هکتار فعلی به 3‎/5 تن برسانیم.

اسکندر گلستانی مدیرعامل اتحادیه پرورش دهندگان بوشهر نیز با اعلام این که در حال حاضر بیماری لکه سفید میگو در سایت های پرورشی این استان وجود ندارد، افزود: ویروس این بیماری در آب های خلیج فارس وجود دارد و از 84 بیماری لکه سفید بالغ بر 4 میلیارد تومان به این استان خسارت وارد کرده است.