آرشیو شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۷، شماره ۴۰۶۹
ایران زمین
۱۹

برنامه های فرهنگی هنری در شهرستانها

قزوین- به مناسبت دهه کرامت نمایشنامه «8 قدم مانده به عشق» به مدت 10 شب اجرا می شود. این نمایشنامه به کارگردانی محسن طارمی و بازی عمار رسولی، اعظم عرفانی و آرین ملکوتی در دهه کرامت به روی صحنه می رود. این نمایش از 11 آبان ماه، به مدت 10 شب از ساعت 18:30 به صورت رایگان در سالن کتابخانه امام خمینی (ره) قزوین اجرا می شود. موضوع نمایش مربوط به قصه زوج جوانی است که بچه ای عقب افتاده دارند و زن برای شفای فرزندش به پابوس امام رضا (ع) می شتابد، اما مرد مخالفت می کند که در نهایت اتفاقات مختلفی روی می دهد. این نمایش با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان بنیاد شهید استان قزوین تهیه شده است.

اراک - نفرات برتر جشنواره شناخت اخلاق و آداب رضوی که از سلسله جشنواره های فرهنگی و هنری امام رضا (ع) است، در اراک معرفی شدند.

در این جشنواره مقالات ارسالی مهرنوش غلامی از استان گلستان با موضوع اخلاق و آداب رضوی در شیوه مناظره امام رضا (ع) حجت الاسلام والمسلمین رضا وطن دوست با موضوع کاربرد عقل در استدلال های کلامی امام رضا (ع) از استان خراسان رضوی و کاظم کامران شرفشاهی از استان تهران با موضوع سیمای امام رضا (ع) در هنر و ادبیات فارسی به روایت هنر تعزیه به ترتیب عنوان های اول تا سوم را کسب کردند. بر اساس نظر هیات داوران این جشنواره مهسا فاضلی از استان مرکزی نیز به خاطر ارائه مقاله، شایسته تقدیر شناخته شد.

کرج - 350 لوح فشرده سرودهای حماسی 8 سال دفاع مقدس در دبستان ها و مهدکودک های غرب استان تهران توزیع شد. این لوح ها به صورت رایگان و با هدف آشنایی کودکان با فضای حماسی و عاطفی جنگ تولید و توزیع شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان تهران، امکان توزیع این لوح ها برای سایر مراکز متقاضی وجود دارد.