آرشیو شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۷، شماره ۴۰۶۹
ایران زمین
۱۹

پرداخت تسهیلات بانکی به کشاورزان خسارت دیده کردستان

سنندج خبرنگار «ایران»:90 درصد از تسهیلات بانکی به منظور جبران زیان حاصل از خشکسالی به کشاورزان کردستان پرداخت شد.

ابراهیم حسن نژاد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: اعتبار تخصیص یافته به منظور جبران زیان های حاصل از خشکسالی برای کردستان 68 میلیارد تومان است که 23 میلیارد آن پرداخت سود کارمزد تسهیلات بانکی در سال 87 بوده که برای یک سال دیگر تمدید شده است.

همچنین از این محل 4‎/3 میلیارد تومان برای کمک به صندوق بیمه کشاورزی برای پرداخت زیان از خشکسالی پرداخت شده و 4‎/6 میلیارد تومان نیز به کشاورزانی که محصولات شان بیمه نبوده پرداخت شده است.

حسن نژاد میزان یارانه پرداختی برای تهیه نهاده ها کشاورزی، دامی و کودشیمیایی را 25 میلیارد تومان بیان کرد و افزود: به منظور حمایت از دامداران که خشکسالی منجر به کاهش قیمت دام های آنها شده بود 130 هزار و 500 راس دام از آنها خریداری شده است.زنبورداران نیز مبلغ 100 میلیون تومان تسهیلات به منظور خریداری شکر دریافت کردند زیرا بروز خشکسالی عاملی برای کاهش گل و گیاه شده و کندوهای زنبورداران نیز به علت گرمای شدید در معرض آتش قرار گرفتند.

به منظور جلوگیری از بروز بیماری های بین انسان و دام، یارانه 30 میلیون تومانی به بخش دامداری اختصاص یافت و 70 میلیون نیز به بخش اطفای حریق ناشی از خشکسالی به کشاورزان پرداخت شد.برای گسترش آبیاری تحت فشار و بهبود روش های کار در مزارع نیز 10 میلیارد تومان به این بخش اختصاص پیداکرد.

حسن نژاد تصریح کرد: 90 درصد از تسهیلات به منظور جبران زیان ناشی از خشکسالی به کشاورزان پرداخت شده است.