آرشیو شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۷، شماره ۴۰۶۹
بین الملل
۲۳

گزارش هشدارآمیز به اوباما در هفته اول پیروزی دموکرات ها ارائه شد

رئیس جمهور منتخب امریکا در حالی نخستین گزارش اطلاعاتی خود درباره اسرار امریکا را دریافت کرد که کاخ سفید هشدار داده است امریکا در دوره انتقال قدرت با دوره ای از خطرات مواجه است.

روزنامه نیویورک دیلی نیوز در گزارشی درباره تهدیدات علیه امریکا در دوره انتقال قدرت به نقل از «دانا پرینو» سخنگوی کاخ سفید نوشت: «تهدید خاصی در بین نیست اما مقامات خیلی نگران هستند. ما می دانیم که دوره ای پر از نگرانی را سپری می کنیم.» در این حال برخی رسانه ها نیز به اوباما و دموکرات ها هشدار داده اند که در دو ماه دوره گذار، جناح بوش ممکن است به حرکت های ماجراجویانه دست زده و جانشین های خود را با بحران و دردسر جدید روبه رو سازند.

اوباما دیروز به دفتر امور امنیتی پلیس فدرال امریکا (اف بی آی) در شیکاگو رفت تا «مایک مک کانل» مدیر سازمان اطلاعات ملی امریکا گزارش های اطلاعاتی را در دسترس وی قرار دهد. دفاتر مربوطه در اف بی آی دارای اتاق های شنود و تاسیسات طبقه بندی اطلاعات حساس هستند که اوباما در آنها می تواند به همان اطلاعات محرمانه ای دسترسی داشته باشد که بوش به صورت روزمره دریافت می کند.

این در حالی است که کدهای مربوط به موشک های هسته ای امریکا تا زمان انتقال رسمی قدرت به وی یعنی 20 ژانویه و ادای سوگند ریاست جمهوری از سوی اوباما، در اختیار او قرار نخواهد گرفت.

بنابراین گزارش، مک کانل و تیم وی که متشکل از نهادهای جاسوسی امریکا هستند فهرستی از تهدیدهای خارجی و جزئیات مربوط به برنامه های سری تجسسی سازمان امنیت ملی را در اختیار اوباما قرار دادند.