آرشیو شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۷، شماره ۴۰۶۹
داخلی
۵

وزیر خارجه ایتالیا:گفت وگو، گزینه اوباما در قبال ایران است

وزیر امور خارجه ایتالیا نظریه حمله به ایران را یک فاجعه برای خاورمیانه و جهان دانست. به گزارش خبرگزاری آنسا، فرانکو فراتینی روز گذشته پس از پیروزی باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری امریکا، اظهار داشت که موضوع ایران بسیار مهم است. وی افزود: بارها گفته ام که نظریه حمله علیه این کشور برای خاورمیانه و جهان فاجعه بار خواهد بود و عقیده دارم که بهترین راه حل، مذاکرات خواهد بود. وی افزود: فکر می کنم که گفت وگو، گزینه اوباما رئیس جمهور امریکا در قبال ایران است و وی در این چارچوب کار خواهد کرد و ما نیز طبیعتا از او حمایت می کنیم. برنارد کوشنر، وزیر امور خارجه فرانسه نیز گفت: دولت باراک اوباما، رئیس جمهور منتخب امریکا چه با ایران گفت وگو کند یا نکند در جبهه های بسیاری از جمله ایران امید ایجاد خواهد شد.

حمایت اوباما از گفت وگو با ایران

در همین حال مشاور باراک اوباما رئیس جمهوری منتخب امریکا، گفت وگو با ایران را از جمله موضوعات مهم سیاست خارجی این کشور اعلام کرد.

جوزف سرینسیونی، مشاور سیاست خارجی باراک اوباما در مصاحبه با سی ان ان گفت: اوباما از گفت وگو با ایران حمایت می کند و این موضوع یکی از مهم ترین محورهای سیاست خارجی اوباماست.سرینسیونی با اشاره به حمایت امریکایی ها از اوباما گفت: اوباما در پی تغییر در سیاست های امریکا با ایده های مختلف است.