آرشیو شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۷، شماره ۴۰۶۹
صفحه آخر
۲۴

همایش کارگاهی گرافیک و نقاشی در حسینیه جماران

سومین همایش کارگاهی مهر در بخش های گرافیک و نقاشی در حسینیه جماران برگزار می شود.

به گزارش ایسنا، در نشست خبری که در مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) برپا شد، غلامحسین کرمی دونا قائم مقام معاون هنری این مؤسسه در خصوص این همایش دو روزه، ادامه داد: این همایش کارگاهی حرکتی در جهت گردهمایی، تعامل و هم اندیشی میان اساتید و دانشجویان رشته های هنری در جهت تبیین و بازنمود شخصیت علمی، اخلاقی، عرفانی و سیاسی امام خمینی (ره) است.

وی تاکید کرد: دوره نخست این همایش سال 83 در نگارستان امام خمینی (ره) و دوره بعدی در همان مکان برگزار شد و با وجود تلاشی که برای برگزاری هر ساله آن داشتیم اما به یک جریان دوسالانه تبدیل شد که امسال برای نخستین بار در حسینیه جماران برگزار می شود. در ادامه این نشست، مرتضی حیدری دبیر همایش گفت: با توجه به بودجه محدود مؤسسه برای برپایی این همایش، دعوت عمومی برای این حرکت بزرگ انجام دادیم اما متاسفانه هیچ نهاد و سازمانی به غیر از دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد و موزه هنرهای معاصر به این دعوت پاسخ مثبت ندادند.

حیدری همچنین درباره چگونگی برگزاری این کارگاه دو روزه عنوان کرد: فراخوان عمومی نداشتیم، اما برای تمام دانشکده های هنری پوستر و بروشور همایش را فرستادیم که در نهایت 22 تن از اساتید از دانشکده های تهران،شاهد، تربیت مدرس، الزهرا، سوره و دانشکده های شهرهای اصفهان، مشهد، سیستان و بلوچستان،شاهرود، یزد و.‎/‎/ درخواست شرکت در این کارگاه را دادند و قرار است هر یک از این اساتید دو نفر از دانشجویان برگزیده خود را نیز برای حضور در این کارگاه معرفی کنند. او ادامه داد: کارگاه صبح روز بیست و دوم آبان ماه افتتاح می شود و تا 24 آبان ادامه خواهد داشت.