آرشیو شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۷، شماره ۴۰۶۹
ورزشی
۲۰

دیروز در «N.B.A» حاصل آمد

پیروزی پورت لند در وقت اضافی

دیروز در ادامه فصل جدید لیگ حرفه ای بسکتبال امریکا (N.B.A) فقط دو مسابقه برگزار شد و در یکی از آنها که یک بازی نزدیک و پرشور بود، پورت لند تریل بلیزرز در وقت اضافی در برابر هوستون راکتز به برتری 99-101 رسید. لامارکوس الدریج با کسب 27 امتیاز و انجام هفت ریباند برای تریل بلیزرز از دلایل اصلی توفیق این تیم بود ولی این «برندون روی» دیگر بازیکن پرتلاش پورت لند بود که با گل کردن یک پرتاب جهشی در آخرین ثانیه های وقت اضافی این پیروزی را به پورت لند بخشید. او دقیقه ای پیش تر نیز با پرتابی دیگر یک «3 امتیازی» را به نام این تیم نوشته بود. در تیم راکتز برخلاف معمول یائومینگ چینی چندان مؤثر و کارساز نبود، ولی تریسی مک گریدی زوج همیشگی وی 30 امتیاز گرفت که 24 پوئن آن در دو کوارتر آخر به دست آمد.

«برندون روی» هم در پایان کار صاحب 17 امتیاز شده بود و از این طریق بود که تریل بلیزرز توانست برای اولین بار در 23 ماه اخیر هوستون را شکست بدهد. تماشاگران بسیار مایل بودند در جریان این دیدار شاهد دوئل یائو مینگ با گرگ اودن ستاره جوان و جدید پورت لند باشند که اولین فصل خود را در این تیم سپری می کند اما اودن به دلیل ادامه مصدومیت پایش به میدان نیامد.

در دیگر مسابقه روز جمعه (دهمین روز از فصل جدید) اورلاندو مژیک با نتیجه 88-98 بر فیلادلفیا سه ونی سیکسرز غلبه کرد. هدو تورک اوغلو و رشارد لوئیس هر کدام 20 امتیاز در این دیدار به نفع تیم پیروز گرفتند و اورلاندو در شرایطی به این توفیق رسید که دووایت هاوارد دیگر بازیکن شاخص اش روز پرخطایی را سپری و مربی اش را وادار کرد او را به سرعت از زمین بیرون بکشد و در غیاب او وضع و کار فیلادلفیا در کنترل هر دو سبد قدری آسان تر شده بود.

در این تیم تادئوس یانگ جوان 19 امتیاز گرفت اما تیم وی نتوانست با وجود کاستن از برتری 23 امتیازی رقیب و رساندن آن به شش پوئن در مقطعی از کوارتر چهارم، در نهایت نجات یابد.