آرشیو یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۲۶
شهرستان ها
۱۱

طی 2 سال اخیر صورت گرفت

جذب یک میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور

زساری- خبرنگار کیهان:

طی دو سال اخیر یک میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور جذب شده است.

«محمود علی آبادی» مدیرکل سرمایه گذاری خارجی وزارت اقتصاد و دارایی با اعلام این خبر در ساری افزود: هم اکنون 50 تقاضای سرمایه گذاری بزرگ خارجی در کشور در دست بررسی است.

وی با اشاره به نبود آمار تمامی سرمایه گذاران خارجی در کشور گفت: دولت برای ساماندهی آمار این سرمایه گذاری ها برنامه عملیاتی پوششی تدوین کرد.

وی بیشترین تقاضای سرمایه گذاری خارجی را مربوط به بخش صنعت و معدن ذکر کرد و افزود: صنعت توریسم، کشاورزی و خدمات در رده های بعدی سرمایه گذاری خارجی قرار دارند.

وی از اجرای طرح شناسایی فرصت های سرمایه گذاری خارجی با هدف ساماندهی ورود سرمایه گذاران به کشور خبر داد و افزود: هم اکنون وزارت صنایع، کار و امور اجتماعی، بازرگانی و سازمان حفاظت محیط زیست همکاری مشترکی را برای اجرای این طرح آغاز کرده اند. «علی آبادی» گفت: دولت با هدف حمایت از فعالان اقتصادی از ورود افراد غیرحرفه ای به عرصه صنعت و تولید جلوگیری می کند.

این مقام اقتصادی از ایران به عنوان امن ترین کشور دنیا برای سرمایه گذاری یاد کرد و افزود: برای رونق سرمایه گذاری های اقتصادی کارآفرینان کشور باید با ادبیات جذب سرمایه گذاری خارجی بیشتر آشنا شوند.

وی با تاکید بر حمایت دولت نهم از کارآفرینان و عاملان اقتصادی گفت: در پرتو اجرای سیاست های تشویقی و حمایتی دولت روند سرمایه گذاری های اقتصادی در کشور افزایش قابل ملاحظه ای یافته است.