آرشیو دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۷، شماره ۲۴۲۵
ایران
۱۵

با وارد آمدن خسارت های مالی و جانی صورت گرفت

ماجراجویی باران پاییزی در گیلان و مازندران

گروه شهرستان ها: چند ماه منتظر بارش باران بودیم و دعا می کردیم سر و کله ابرها در آسمان پیدا شود، اما اصلادلمان نمی خواست بارش باران آنقدر شدید باشد که از یک طرف 1200 خانه در مازندران آسیب ببینند و از طرف دیگر 200 میلیارد ریال خسارت به استان گیلان وارد شود.

رئیس ستاد حوادث غیرمترقبه مازندران به واحد مرکزی خبر گفته، بارش باران به 500 خانه در رامسر، 300 خانه در تنکابن و 400 خانه در چالوس خسارت وارد کرده است.

به گفته رمضان زاده، براساس برآوردهای اولیه، باران شدید 6 میلیارد تومان خسارت به استان وارد کرده که بیشترین خسارت ها در رامسر گزارش شده است.

وی از آبگرفتگی 90 روستای این شهرستان نیز خبر داد.از سوی دیگر جانشین ستاد حوادث غیرمترقبه استان گیلان نیز در گفتگو با مهر، خسارت های باران شدید در استان گیلان را اینگونه توصیف کرده است: 2000 واحد مسکونی بین 40 تا 60 درصد آسیب دیده اند، همچنین 10 تا 15 دهنه پل روستایی تخریب شده و 4 کیلومتر راه روستایی نیز از بین رفته است.محمد اکبرزاده گفت، 20 خودرو در اثر طغیان رودخانه صدمه دیده اند و 2 نفر لاهیجانی نیز در اثر رانش زمین جان باخته اند.

اینها تمام خسارت های باران نیست؛ بنا بر گفته های اکبرزاده، بارش شدید باران در گیلان پدیده های جدیدی نیز به همراه داشته است که از جمله آنها ورود ماسه زیاد از بالای کوه به روستاهاست. این اتفاق زندگی را بر مردم سخت کرده و خسارت های زیادی به بار آورده است. وی گفت: باران بیشتر در روستاها خرابی به بار آورده است.