آرشیو چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۷، شماره ۶۵۷۲
بین الملل
۲۱

اولمرت: در تشکیل  کشور یهود شکست خورده ایم

نخست وزیر مستعفی رژیم صهیونیستی ضمن اعتراف به شکست در تشکیل “کشور یهود” بر ضرورت عقب نشینی از بخش های بیشتری از بیت المقدس و بلندی های جولان تاکید کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری کویت، ایهوداولمرت نخست وزیر مستعفی رژیم صهیونیستی، طی سخنانی در نشست پارلمان این رژیم (کنست) به مناسبت سالروز ترور اسحاق رابین نخست وزیر اسبق این رژیم، اظهار داشت: ما در تشکیل کشور دموکرات یهود و عاری از خشونت شکست خورده ایم.

اولمرت تصریح کرد: دولت جدید اسرائیل مجبور به عقب نشینی از بخشهای بیشتری از بیت المقدس و بلندی های جولان است.

وی همچنین هشدار داد: زمان و فرصت به وجود آمده برای حل بحران فلسطین و اسرائیل بر اساس تشکیل دو کشور مستقل در حال گذر است و باید از این فرصت استفاده کرد.

اولمرت بار دیگر از توافقنامه صلحی که به موجب آن اسرائیل تقریبا از تمامی مناطق کرانه باختری اشغال شده خارج شود، حمایت کرد.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل کشوری برای فلسطینیان در کنار اسرائیل همان مضمون و مفهومی است که مذاکرات صلح بین دو طرف تحت نظارت آمریکا بر اساس آن آغاز شده است. نخست وزیر مستعفی رژیم صهیونیستی گفت: هم اکنون باید به دور از هر گونه شک و تردید تصمیم گیری کرد، پیش از آنکه فرصت به وجود آمده از بین برود. وی عنوان داشت: شکست در تشکیل کشور مستقل فلسطین به شرایطی منجر می شود که اسرائیل مجبور به موافقت با تشکیل کشور دو ملیتی شامل کرانه باختری و نوار غزه شود و این امر نهایتا یهودیان را در اقلیت قرار می دهد.