آرشیو پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۷، شماره ۶۵۷۳
سیاسی
۳

در حاشیه مجلس

ناصر سودانی: کرسنت مستمسک قانونی برای شکایت علیه ایران ندارد

ناصر سودانی نماینده مردم اهواز و نایب رئیس کمیسیون انرژی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی رسالت در ارتباط با قرارداد نفتی کرسنت گفت: شرایطی در قرارداد نفتی موسوم به “کرسنت” برای هر دو طرف آورده شده که آن مفادی که طرف مقابل اجرا نکرده بیش از مفادی است که ایران رعایت نکرده است و اگر شکایتی صورت گیرد ایران مستمسک قانونی بیشتری در اختیار دارد. ناصر سودانی در پاسخ به این سوال که بالاخره مقصر اصلی این قرارداد کیست؟ گفت: من نمی دانم! کمیسیون انرژی از دولت خواسته است که بدون اینکه مجلس را در جریان قرار بدهد در این زمینه هیچ اقدامی انجام ندهد.

هنوز هم نمی توان درباره وزیر پیشنهادی اظهارنظر کرد!

بسیاری از نمایندگان مجلس نسبت به اینکه درباره صادق محصولی اظهارنظر صریح و قاطعی داشته باشند طفره می روند. بیشتر نمایندگان مجلس اظهارنظر درباره این وزیر را منوط به پاسخ به سوالات وابهامات نمایندگان توسط وزیر پیشنهادی دانستند و گفتند: در هفته آینده قطعا محصولی با حضور در فراکسیون اصولگرایان با سوالات بسیاری مواجه خواهد شد که رای اعتماد به او پاسخ مستدل به این سوالات خواهد بود.

رای اعتماد یک روز جلوتر انجام می گیرد

با اینکه در جلسه عصر روز سه شنبه مجلس دکتر علی لاریجانی اعلام کرده بود رای اعتماد به وزیر پیشنهادی وزارت کشور روز چهارشنبه 87/8/29 انجام می گیرد اما در جلسه دیروز اعلام شد که رای اعتماد به صادق محصولی سه شنبه 28 آبان ماه خواهد بود. طبق روال معمول قرار بود در هفته آ ینده نمایندگان به مرخصی (سرکشی به حوزه انتخابیه) بروند که به پیشنهاد رئیس مجلس این تعطیلی به بعد از رای اعتماد محول شد.

استیضاح علی احمدی با 15 امضا تقدیم هیئت رئیسه شد

استیضاح علی احمدی وزیر آموزش و پرورش با 15 امضای مجددا تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده است. طراحان استیضاح اصرار داشتند که این استیضاح اعلام وصول شده و در دستور کار مجلس قرار گیرد. محمدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس از طرف هیئت رئیسه مجلس ماموریت یافت تا با طراحان استیضاح صحبت کند. نمایندگان مشکین شهر، پارس آباد و اردبیل از جمله نمایندگان امضا کننده استیضاح هستند.