آرشیو پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۷، شماره ۶۵۷۳
شهرستان ها
۶

از کتاب  عزاداری در اردبیل رونمایی شد

اردبیل-خبرنگاررسالت:

در مراسمی با حضور ربعلی بلبلی مولف کتاب “عزاداری در اردبیل” و با حضور جمعی از محققان، نویسندگان و فرهیختگان استان اردبیل از کتاب دو جلدی “عزاداری در اردبیل” رونمایی شد.

در این مراسم که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل و رئیس اوقاف و امور خیریه استان حضور داشتند، رئیس بنیاد دایرهالمعارف استان اردبیل در سخنانی با تقدیر و قدردانی از مولف کتاب ارزشمند “عزاداری در اردبیل” گفت: این کتاب عمیق می تواند مرجع و منبع بسیاری از آثار در آینده باشد.

صابر اکبری جدی وظیفه بنیاد را یک وظیفه فرهنگی دانست و افزود: بنیاد دایره المعارف استان به صورت مادی و معنوی از کلیه آثار پژوهشی با محوریت دینی و اخلاقی حمایت می کند.

وی نقد را راهگشا در رفع معایب و موانع دانست و گفت: سنت خوب و پسندیده نقد و بررسی آثار و کتابها چند سالی است که در این استان راه افتاده است و ما امیدواریم مولفین کتاب فرصت نقد را برای جامع کردن کتاب خود غنیمت بشمارند.

رئیس بنیاد دایرهالمعارف استان، اردبیل را مهد تعزیه دانست و افزود: کتاب عزاداری در اردبیل با وجود مزیت های فراوان از یک هم گسیختگی رنج می برد بطوریکه مطالب کتاب گاه به هم پیوسته نیست و انتظار داریم مولف در گام های بعدی این عیب و نقص را برطرف سازد.

اکبری جدی گفت: آرزو داشتیم کتاب ارزشمند “اردبیل در گذرگاه تاریخ” را نیز در حضور مرحوم بابا صفری نقد و بررسی کنیم که متاسفانه امکان این امر مهیا نشد ولی تلاش خواهیم کرد در آینده با دعوت از محققان و اساتید دانشگاهی این کتاب مرجع را نیز به نقد درآوریم.