آرشیو پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۷، شماره ۴۰۷۴
داخلی
۵

ملاقات فرستاده ویژه ایران با رؤسای جمهور کشورهای اکردیته

گروه سیاسی معاون آفریقای وزارت امور خارجه که به عنوان فرستاده ویژه به چند کشور آفریقایی سفر کرده است با رؤسای جمهوری آنگولاو نامیبیا و همچنین نخست وزیر سوازیلند دیدار و گفت وگو کرد. در این ملاقات ها درخصوص توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران با این کشورها، تشریح ابعاد مختلف سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در زمینه ارتقای سطح همکاری ها با کشورهای آفریقایی و همکاری و تعامل مثبت با اتحادیه آفریقا و تشویق و ترغیب کشورهای مذکور به تاسیس سفارت در تهران و ضرورت تشریک مساعی بیشتر در صحنه های منطقه ای و بین المللی مذاکره و تبادل نظر کردند.

ادوارد دوسانتوز، رئیس جمهور آنگولادر دیدار باقری خاطرنشان کرد: ما به ارتقای سطح همکاری ها در زمینه های انرژی، مسکن، بهداشت علمی و دانشگاهی با جمهوری اسلامی ایران علاقه مند هستیم.

پوهامبا، رئیس جمهور نامیبیا نیز با اشاره به روابط دیرینه دو کشور و حمایت های ارزشمند جمهوری اسلامی ایران از حزب سوایو در زمان مبارزات با نژادپرستی و تشکر از در اختیار گذاردن دفتر به نماینده حزب یاد شده در تهران، بر ضرورت توسعه مناسبات در زمینه های مختلف از جمله انرژی، معدن، تجارت و بازرگانی و بهداشت تاکید کرد.