آرشیو پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۷، شماره ۴۰۷۴
بین الملل
۲۳

پیام دلجویانه بغداد برای دمشق

گروه بین الملل - پس از تجاوز امریکا از خاک عراق به سوریه، بغداد تلاش های تازه ای را برای جلب اعتماد سوری ها آغاز کرده است.

هوشیار زیباری وزیر خارجه عراق در سفر به دمشق و در دیدار با همتای سوری خود ولیدالمعلم پیام اعتماد عراق را به سوریه برد و گفت: این کشور هرگز و تحت هیچ شرایطی پایگاه هرگونه اقدام تجاوزکارانه علیه کشورهای همجوار نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری سوریه، سانا، زیباری همچنین بر تلاش دولت عراق برای اطمینان دادن به کشورهای همجوار نسبت به توافقنامه امنیتی با امریکا تاکید کرد.

در این دیدار روابط دوجانبه و راهکارهای تقویت و توسعه آن، حمله امریکا به منطقه بوکمال در خاک سوریه و روند گفت وگو درباره توافقنامه تنظیم عقب نشینی نیروهای امریکایی از عراق مورد بحث قرار گرفت.

در جریان هجوم ششم آبان ماه هلی کوپترهای امریکایی به یکی از روستاهای شهر بوکمال واقع در استان دیرالزور در عمق هشت کیلومتری خاک سوریه که با عراق هم مرز است، هشت شهروند از جمله پنج عضو یک خانواده کشته و تعدادی مجروح شدند.

بازگشت مسیحیان به موصل

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل اعلام کردکه ساکنان مسیحی شهر موصل که از این شهر آواره شده بودند، در حال بازگشت به شهرشان هستند.به گفته مقامات عراقی، 2 هزار و 275 خانوار مسیحی آواره روستاها و مناطق اطراف موصل شده اند.طی هفته های گذشته، روند حمله به مسیحیان در شهر موصل تشدید شده بود که سبب وادار شدن برخی از خانواده های مسیحی به ترک خانه هایشان شد.