آرشیو پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۷، شماره ۴۰۷۴
صفحه آخر
۲۴

گروه های موسیقی به جشنواره فجر می آیند

20 گروه موسیقی در حوزه ارکسترال و پاپ هم اکنون درگیر تمرین هستند و خود را برای اجرا در جشنواره بیست و چهارم موسیقی فجر آماده می کنند.

به گزارش «ایران» به نقل از روابط عمومی جشنواره، 8 گروه ارکسترال از جمله هنر زمان به سرپرستی شهره جلالی قاجار، ارکستر مضرابی اصفهان (کورش مشیق)، سازهای بادی تهران (سینا ذکابی)، ارکستر سمفونیک دانشگاه هنر (ارشاد تهرانی)، کامه راتا (کیوان میرهادی)، ارکستر زهی آموزشگاه چنگ (کاوه کشاورز)، زیتون (امید یوسفی) و مهرنوا به سرپرستی نازلی بخشایش در این رویداد فرهنگی و هنری به روی صحنه می روند. این گروه ها توسط تقی ضرابی، محمد بیگلری و حسین یوسف زمانی انتخاب شدند. همچنین رقابت در بخش پاپ با حضور 12 گروه برگزار می شود.

«آوای ترانه باران» به سرپرستی یاشار طالبی تومتوی، کادانس (سیدعلی حسینی)، ایده (علی تفرشی)، تاران (شایان کریمی)، بیات (بامداد بیات)، شمس (علی شمس)، پرتو (کاووس کمالی) و فرمات به سرپرستی سارا علیپور از جمله گروه های تهرانی شرکت کننده در بخش رقابتی پاپ جشنواره فجر هستند.

همچنین دو گروه کولکاپیس به سرپرستی فریدون و سفیران (امیر ترکاشوند) از کرج و حام (حامد فقیهی) و ترنادو (حسین زارع) به نمایندگی شیراز به رقابت های بخش پاپ می پیوندند.

12 گروه یاد شده، توسط، سیمون آیوازیان، کیوان میرهادی و مهدی شمس نیکنام انتخاب شدند.

به گزارش دیگر همچنین آثار فاخر و ارزشمندی در ژانر تولیدات انقلاب به مناسبت سی امین سال پیروزی انقلاب اسلامی در این جشنواره به صحنه می روند که هنوز اسامی آنها اعلام نشده است.

پیش از این مجید انتظامی نیز از ساخت سمفونی بزرگ انقلاب خبر داده بود که بسیاری از علاقه مندان برای دیدن این اثر لحظه شماری می کنند.