آرشیو شنبه ۲۵ آبان ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۳۱
اخبار کشور
۱۸

واکنش منفی آیت الله مکارم شیرازی به مراسم میراث فرهنگی

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به بی احترامی نسبت به قرآن در همایش سازمان میراث فرهنگی گفت: چرا مسئولان نسبت به این مسایل دل نمی سوزانند؟

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با جمعی از طلاب، دانشجویان و سپاهیان افزود: کشور ما جمهوری اسلامی است و در راس همه، قرآن قرار دارد و بی توجهی نسبت به قرآن، منجر به بی توجهی به دیگر ارکان خواهد شد. وی با اشاره به فعالیت عظیم دشمنان علیه اسلام و قرآن، چنین اقداماتی را غیرعاقلانه دانست و اظهار داشت: غیرت اسلامی، اجازه نمی دهد در برابر چنین کارهایی ساکت بنشینیم. آیت الله صافی گلپایگانی هم چند روز پیش نسبت به آنچه در همایش مزبور روی داد موضع منفی گرفت.

ابهامات در اجرای یک مراسم سنتی

گفتنی است نحوه رساندن قرآن کریم به قاری در مراسم گشایش دومین همایش بین المللی فرصتهای سرمایه گذاری در گردشگری، موجب بروز اعتراضاتی به سازمان میراث فرهنگی و رحیم مشایی رئیس این سازمان شد به طوری که مهدی جهانگیری معاون سرمایه گذاری و طرحهای سازمان میراث فرهنگی، با اشاره به طرح برخی ابهامات و نگرانیها درباره اجرای مراسم سنتی در حاملان قرآن کریم، گفت: مراسم یاد شده یک مراسم مذهبی و مردمی کهن در استان های غربی کشور است که تاکنون بارها در مراسم رسمی و غیررسمی و در حضور مقامات کشوری اجرا شده و در شبکه های سیمای استانی و ملی نیز به نمایش درآمده است. وی درباره برگزاری این همایش خاطرنشان کرد: در این مراسم بر اساس سنتهای کهن، هموطنان غرب کشور، قرآن کریم با اجرای تواشیح و مداحی در وصف حضرت رسول اکرم(ص) و ذکر اسماءالله به دست قاری سپرده شد.