آرشیو یکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۷، شماره ۴۰۷۶
ایران اقتصادی
۲۱

اصلاحیه قانون معادن به هیات دولت رفت

معاون وزیر صنایع در امور معادن و صنایع معدنی از ارائه اصلاحیه قانون معادن توسط وزارت صنایع به هیات دولت خبر داد و اظهار داشت: ایرادات قانون قبلی معادن با توجه به نظر معدنکاران و کارشناسان بخش معدن برطرف و اصلاحیه این قانون جهت تصویب نهایی به هیات دولت ارائه شد.مسعود سمیعی نژاد با بیان اینکه در اصلاح قانون معادن توجه ویژه ای به موارد ابلاغی در اصل 44 قانون اساسی شده و موانع موجود بر سر راه بخش معدن برطرف شده است، به فارس گفت: در حال حاضر اصلاحیه قانون معادن در کمیته معدن کمیسیون صنایع مجلس در حال بررسی است تا تمام مفاد آن پیش از اعلام نظر هیات دولت مورد ارزیابی دقیق قرار گیرد.

وی مهم ترین اقدام صورت گرفته در اصلاحیه قانون معادن را هماهنگ سازی این قانون با سیاستهای کلی اصل 44 عنوان کرد و افزود: بر اساس این سیاست ها، دولت باید در فعالیتهای اقتصادی ماهیت نظارتی داشته باشد و بخش خصوصی بیش از پیش در این امور وارد شود.

رونق بازار محصولات فولادی

بازار محصولات فولادی نسبت به 10 روز گذشته رونق یافته است. محمد رجایی، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با بیان این مطلب به ایسنا، گفت: در ماه های اخیر به دلیل رکود جهانی، بازار فولاد وارد دوران رکود شده و برخی محصولات در انبار مانده بود که از 10 روز گذشته بازار نسبت به گذشته بهبود یافته است. وی درباره علت رونق نیز افزود: هنوز نمی توان در مورد علت آن اظهار نظر کرد، اما احتمالا افزایش ساخت و ساز موجب رونق بازار فولاد شده است.

طرح کمک به خودروسازان غرب مسکوت ماند

وزیر خزانه داری امریکا اعلام کرد: هنوز چالش های زیادی پیش روی اقتصاد امریکا وجود دارد و تلاطم بازارها احتمالا برای مدتی ادامه خواهد یافت. به گزارش ایسنا، هنری پاولسون با بیان این مطلب، گفت: طرح 700 میلیارد دلاری که اخیرا برای نجات بخش مالی امریکا از ورشکستگی تصویب شد، آشکارا به تثبیت نظام مالی کمک کرده است. در این راستا مقام های دولتی و اقتصادی طرح های اولیه برای استفاده از بخشی از این بودجه را برای خریداری مطالبات غیرقابل وصول بانک ها کنار گذاشته اند.

وی همچنین به طور تلویحی اعطای هرگونه کمک به صنایع خودروسازی امریکا را مردود دانسته و اذعان داشت: طرح نجات فقط برای مؤسسات مالی است.