آرشیو سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۸۷، شماره ۴۰۷۸
اجتماعی
۴

وزیر علوم در دیدار رؤسای دانشگاه های امریکا:

محدود کردن دانشمندان ایرانی خارج از شئون علمی است

گروه اجتماعی- ایجاد محدودیت برای دانشمندان ایرانی همچون خودداری یکی از نشریات علمی امریکا در زمینه چاپ مقالات دانشمندان ایرانی و جلوگیری از تحصیل دانشجویان ایرانی در برخی رشته ها خارج از شئون علمی است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دیدار با هیات رؤسای دانشگاه های امریکا با بیان این مطلب گفت: ما به آن برداشتی از جهانی سازی معتقد هستیم که همه دولت ها، ملت ها و فرهنگ ها در آن سهیم باشند نه این که سایر ملل تسلیم برنامه های غرب باشند.

دکتر محمدمهدی زاهدی با بیان این که ایران طرفدار صلح، امنیت و پیشرفت همه بشریت است، اظهار کرد: ایران حتی در اوج قدرت نیز به کشوری حمله نکرده است و در مقابل با تمام توان از سرزمین و مرزهای جغرافیایی خود دفاع کرده و اجازه تجاوز به هیچ کشوری نداده است.

وی افزود: رهبری جمهوری اسلامی، دانشمندان و دولت ایران انرژی هسته ای را انرژی صلح آمیز و در خدمت توسعه علمی می دانند، اما برخی دولت های غربی به دروغ این فعالیت ها را در زمینه اهداف نظامی توصیف می کنند و براین اساس، به آپارتاید علمی دست می زنند.

معاون فناوری وزیر علوم نیز در این دیدار گفت: در سال های اخیر 20 پارک علم و فناوری تاسیس شده که 13 پارک کاملا فعال است و همچنین 60 مرکز علم و فناوری و هزار و 500 شرکت در مجموعه پارک های علم و فناوری فعال هستند.