آرشیو یکشنبه ۳ آذر ۱۳۸۷، شماره ۴۰۸۲
سیاسی
۲

مشاور رئیس جمهور چین در دیدار داوودی:

پیش بینی ایران از بن بست مالی غرب درست بود

گروه سیاسی معاون اول رئیس جمهور در دیدار وزیر تبلیغات و مشاور رئیس جمهور چین با اشاره به آشکار شدن ناکارآیی نظام مالی جهانی، گفت: شرایط کنونی فرصت مناسبی برای طراحی نظام های جدید اقتصادی و فرهنگی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری دکتر پرویز داوودی افزود: ایده های فرهنگی و اقتصادی نظام سرمایه داری به بن بست رسیده است.

داوودی با تاکید بر این که دنیا به نظام مالی جدیدی نیاز دارد، گفت: امروز ناکارآیی نظام مالی جهانی با توجه به شبکه های پر سرعت اطلاع رسانی آشکار شده است و از این رو باید برای تدوین نظام مالی جدید گام برداریم.

وزیر تبلیغات ومشاور رئیس جمهورچین نیز در این دیداربا تاکید براهتمام کشورش برای تعمیق روابط دو جانبه، گفت: دولت و مردم چین دوستی با جمهوری اسلامی ایران را گرامی می دارند و برای گسترش هر چه بیشتر مناسبات اهمیت زیادی قائل هستند. مشاور رئیس جمهور چین با بیان این که پیش بینی دوسال پیش جمهوری اسلامی ایران برای به بن بست رسیدن نظام مالی غرب درست بوده است، خاطرنشان کرد: باید شبکه مالی بین المللی را اصلاح و نقش سازوکارهای منطقه ای را تقویت کرد.

دکتر پرویز داوودی در دیدار ابراهیم عادل، وزیر معادن افغانستان نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران معتقد است با خروج نیروهای بیگانه از افغانستان زمینه پیشرفت و آبادانی این کشور بیش از گذشته فراهم می شود.