آرشیو یکشنبه ۳ آذر ۱۳۸۷، شماره ۴۰۸۲
ایران زمین
۲۳

سیاست دولت مبارزه با تخلفات

اقتصادی و تعادل قیمت هاست

رشت - خبرنگار «ایران»: سازمان تعزیرات حکومتی یک نهاد دولتی و حکومتی است و زیر نظر وزارت دادگستری و در قوه مجریه فعالیت می کند. این سازمان در 3 حوزه کالاو خدمات، بهداشت و درمان و قاچاق کالاو ارز صلاحیت رسیدگی دارد.

علی عبداللهی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گیلان در گفت گوی اختصاصی با روزنامه «ایران» حمایت دولت نهم از تعزیرات حکومتی گیلان را قابل قبول دانست.

وی ادامه داد: تعزیرات حکومتی پسوند حکومتی دارد یعنی ما باید برنامه ها و طرح هایمان و همچنین سیاست های کاری خود را با حکومت همگام و همسو کنیم، سیاست دولت نیز سیاست مبارزه با تخلفات اقتصادی، کاهش تورم، متعادل نگاه داشتن قیمت ها، جلوگیری از گرانفروشی و رعایت حقوق مصرف کننده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گیلان گفت: خوشبختانه بستر مناسبی در استان برای فعالیت ما آماده و مهیا شده است و استاندار نیز با جدیت و پذیرش برنامه های ما قول حمایت بیش از پیش را داده اند تا نهایت حمایت از تعزیرات حکومتی صورت پذیرد. طبق قانون یکی از وظایف استاندار ریاست کمیسیون تعزیرات حکومتی است که در آن وظیفه حمایت از طرح ها و برنامه های تعزیرات حکومتی برعهده وی خواهد بود و در این راستا استاندار نهایت همکاری و حمایت از طرح ها را اعلام و در جلسه ای با دستگاه های مرتبط از جمله سازمان بازرگانی، جهاد کشاورزی، بهداشت و درمان، حمل و نقل، شهرداری، صدا و سیما، نیروی انتظامی و.‎/‎/ آنها را مکلف به همکاری با تعزیرات حکومتی کردند.

عبداللهی در پاسخ به سؤالی درباره سفر هیات دولت به استان گیلان و مصوبات مربوط به این اداره، اعلام کرد: در دور اول سفر مبلغ قابل توجهی به عنوان کمک مالی برای خرید و تجهیز لوازم اداری به این اداره کل اختصاص یافت و همچنین در دور دوم سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان، خرید ساختمان اداری برای شهرستان های لاهیجان، انزلی و آستارا و نیز خرید 5 دستگاه خودرو از تصویب هیات وزیران گذشت.