آرشیو دوشنبه ۴ آذر ۱۳۸۷، شماره ۱۶۷۵
بورس کالا
۱۵

به گزارش دنیای اقتصاد:بازار آهن وارد مرحله جدیدی شد

گروه بورس کالا- مبادلات روز گذشته بازار غیررسمی آهن به علت منتفی شدن افزایش تعرفه واردات آهن وارد مرحله جدیدی شد که نیمی از فولادسازان با پذیرفتن آن نرخ ها را کاهش داده و نیمی دیگر تن به کاهش قیمت ندادند.به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد، هم اکنون به علت کمبود شمش در بازارهای جهانی نرخ مواد اولیه روبه افزایش است، این در حالی است که در بازار داخل رکود حاکم است.

از این رو تولیدکنندگان داخلی باید برای تامین نیازها هر چه سریع تر نسبت به خرید شمش با قیمت های کنونی اقدام کنند تا در صورت تثبیت نرخ ها مبلغ 7 هزار تا 7 هزارو 500 ریال تولید آنها از توجیه اقتصادی برخوردار شود.

بر اساس این گزارش، فعالان بازار پیش بینی کردند به علت منتفی شدن نرخ تعرفه واردات آهن در صورتی که بخشنامه یا دستورالعمل جدید صادر نشود، نرخ میلگرد روی مبلغ 7 هزار تا 7 هزارو 500 ریال ثابت خواهد ماند.

طی مبادلات روز یکشنبه سوم آذرماه جاری نرخ میلگرد اهواز، اردبیل، البرز، الیگودرز و آذربایجان با کاهش روبه رو شد.واردات یادشده شمش فولاد تولید داخل نیز در بازار غیررسمی کاهش قیمت 6 تا 9 درصدی را در هر کیلو تجربه کرد.

در این مدت تیرآهن در بازار با ثبات تری نسبت به میلگرد برخوردار بود، به گونه ای که هر شاخه تیرآهن 14 با رشد 10 هزار ریالی و هر شاخه تیرآهن 16 و 18 با کاهش 20 هزار ریالی عرضه شدند.طی روز گذشته، اما تیرآهن شاخه 20 تا 27 بدون تغییر قیمت در بازار غیررسمی به فروش رسیدند.