آرشیو سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۴۰
اخبار اقتصادی
۴

انتقاد وزیر کار از نحوا ارائه تسهیلات به بنگاه های زودبازده:

پرداخت 7 درصد منا بع به جای 50 درصد

وزیر کار و امور اجتماعی از اختصاص 7درصد از کل تسهیلات جدید بانکها به طرحهای زودبازده خبر داد و گفت: قرار بود این رقم 05درصد باشد.

«سیدمحمد جهرمی» در حاشیه گردهمایی مدیران سازمان فنی و حرفه ای با اشاره به این که در 8 ماه گذشته بیش از 043 هزار نفر از طرح های اشتغالزایی بنگاههای زودبازده به بهره برداری رسیده شاغل شدند اظهار داشت: این رقم در مدت مشابه سال گذشته به کمتر از 05 هزار نفر رسیده که نشان از کند شدن پرداخت تسهیلات بانکی دارد.

وزیر کار و امور اجتماعی در کنار عدم پرداخت تسهیلات بانکی، خشکسالی را هم در افزایش نرخ بیکاری موثر دانست و گفت: در آیین نامه سال 48 قرار بود 05درصد تسهیلات جدید بانک ها به بنگاههای زودبازده اختصاص یابد، در صورتی که امسال بانک ها اعلام کرده اند 7درصد ازکل تسهیلات جدید که معادل 7 هزار میلیارد تومان است را به بنگاههای زودبازده پرداخت می کنند.

وی به افزایش تعداد مراکز فنی و حرفه ای در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: بخش خصوصی را به صحنه آوردیم و مدیریت کارگاهها و مراکز موجود را در اختیار مربیان بخش خصوصی یا دولتی قرار دادیم و سعی نمودیم در دانشگاهها هم مراکز فنی و حرفه ای تاسیس کنیم.