آرشیو سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۴۰
حوادث
۱۵

کشف 10دستگاه خودروی حامل چوب های غیرمجاز جنگلی در مازندران

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری روز دوشنبه گفت: در دو روز گذشته 10دستگاه خودرو حامل انواع چوب جنگلی غیرمجاز در شهرستانهای ساری، بهشهر، بابل و آمل کشف و ضبط شد.

سرهنگ «ابوالحسن عبدالله تبار» روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: محموله مکشوفه توسط ماموران این یگان در حین حمل و نقل از تعدادی قاچاقچیان چوب جنگلی به دست آمده است.

وی اظهار داشت: به استناد ماده 48 قانون حفاظت از جنگلها و مراتع حمل کننده چوبهای فاقد پروانه طبق قانون مرتکبین قاچاق چوب تعقیب و مجازات خواهند شد و اموال به نفع دولت ضبط و متهمان با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان منطقه ساری اضافه کرد: این یگان با آمادگی و تجهیزات کامل با متجاوزین به عرصه های منابع طبیعی برخورد قانونی می کند.

سرهنگ «عبدالله تبار» از مردم طبیعت دوست استان خواست تا همچون سنوات گذشته با نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران منطقه ساری همکاری داشته و هرگونه تخریب و تجاوز به عرصه های منابع طبیعی، حمل غیرمجاز چوب جنگلی، آتش سوزی، برداشت شن و ماسه غیرمجاز را به بخش امداد جنگل و مرتع ساری اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا 468هزار هکتار جنگل و 908 هزار هکتار مرتع از گلوگاه بهشهر تا علمده نور تحت حوزه استحفاظی اداره کل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری قرار دارد.