آرشیو سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۸۷، شماره ۶۵۸۳
سیاسی
۳

احمدی نژاد در نشست مشترک با رئیس جمهور لبنان: جنگ 33 روزه لبنان افسانه شکست ناپذیری دشمنان را درهم شکست

رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار دولت و ملت لبنان خواهد بود، گفت: ایران به عزت مردم لبنان افتخار می کند. به گزارش ایسنا، دکتر محمود احمدی نژاد عصر دوشنبه پس از استقبال رسمی از میشل سلیمان، رییس جمهور لبنان در نشست مشترک هیئت های عالی رتبه دو کشور اظهار کرد: لبنان بعد از دوران طولانی تلاطم راه خود را پیدا کرده و امنیت و آرامش در این کشور برقرار است.

وی نقش دولت و ملت لبنان در مبارزه با رژیم صهیونیستی و اشغالگران را ستود و گفت: هجومی که با هدف انهدام این کشور در دو سال قبل شد به فضل الهی نقطه آغازی مجدد برای بازیابی، هویت و وحدت لبنان شد. رئیس جمهور با بیان این که جنگ 33 روزه لبنان دستاوردهای زیادی برای ملت لبنان و کشورهای منطقه داشت، خاطرنشان کرد: اولین نتیجه این مبارزات این بود که به دنیا نشان داد که لبنان، مردمی بزرگ و انسان های شایسته فراوانی دارد، مردمی که در شرایط سخت وارد میدان شدند و پیروزی های بزرگی را به دست آوردند.

او افزود: مردم لبنان با این کار دشمن را برای همیشه مایوس و افسانه شکست ناپذیری دشمنان را درهم شکستند. احمدی نژاد خاطرنشان کرد: به دلیل وجود همین ویژگی ها امروز لبنان به عنوان سمبل شجاعت، ایستادگی و مقاومت در منطقه شناخته می شود.

میشل سلیمان، رئیس جمهور لبنان نیز در این دیدار با تشریح آخرین اوضاع کشورش، روابط تهران - بیروت را خوب توصیف کرد و گفت: هدف از سفرم به تهران و ملاقات با مسئولان بلندپایه جمهوری اسلامی ایران تقویت و استحکام روابط دوجانبه است. وی با قدردانی از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از مردم لبنان اظهار کرد: از این که جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار دولت و ملت لبنان است، سپاسگزار هستیم.