آرشیو سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۸۷، شماره ۶۵۸۳
شهرستان ها
۱۹

امام جمعه مشهد مقدس: برگزاری مسابقه راه ولایت نماد پیروی از فرهنگ وارز ش های دینی در جامعه است

مشهد - خبرنگار رسالت:

امام جمعه مشهد در مراسم اختتامیه رالی راه ولایت در مشهد گفت:

مسیری که امام رضا (ع) دوازده قرن پیش پیاده طی کردند در مسیر انقلاب ساز و مسیر شهادت بود.

آیت الله سید احمد علم الهدی اینگونه نمادسازی ها را در گسترش و ترویج فرهنگ شهادت و ارزش های انقلاب اسلامی در جامعه موثر دانست و افزود: این مسابقات حرکتی مناسب برای جهت بخشیدن به صنعت گردشگری کشور است.

وی ابراز امیدواری کرد همه جریانات فرهنگی وهمه تصمیمات اجرایی کشور در مسیر راه ولایت قرار گیرد. نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم امام رضا (ع) را بالاترین میراث فرهنگی کشوردانست و گفت: فرزندان شهدا و جانبازان در مسابقات رالی راه ولایت یادو خاطره شهدا را با فرهنگ امام هشتم پیوند زدند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین رحیمیان امام خمینی (ره) را شاگرد راستین مکتب امام حسین(ع) و امام رضا (ع) دانست و گفت: امروز شاهدآن هستیم که حتی حرکت های ورزشی خانواده های ایثارگر هم منطبق با همان فرهنگ است.

وی افزود: بنیاد شهید وامور ایثارگران توانست با همراهی یادگاران شهدا و جانبازان رالی راه ولایت را با هدف احیای مسیر حرکت امام رضا(ع) از شلمچه تا مشهدمقدس را به خوبی برگزار کند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان با اشاره به پیوند دادن مسیرالشهدا و مشهد الرضا عنوان کرد: رالی راه ولایت یکی از ابتکارات این مسابقه بود که باعث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین مردم می شود.