آرشیو سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۸۷، شماره ۶۵۸۳
شهرستان ها
۱۹

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری استان قزوین: نیاز بیمارستان های قزوین به پرستار، دو برابر تعداد فعلی است

قزوین - خبرنگار رسالت:

در حال حاضر یک هزار و 200 پرستار در مراکز درمانی اعم از بیمارستان های زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی، بیمارستان های خیریه وهمچنین مراکز درمانی زیرنظر سازمان تامین اجتماعی در سطح استان شاغل هستند که برای رسیدن به ا ستاندارد کشوری می توان گفت باید تعداد فعلی حداقل دو برابر افزایش یابد.

اکبر شاهرخی رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری استان قزوین در همایش پرستاران استان که با حضور جمعی از مسئولان استانی و کشوری وهمچنین پرستاران مراکز درمانی در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد با بیان مطلب فوق افزود: یکی از مشکلات کنونی که جامعه پرستاری از آن رنج می برد بالابودن ساعت کاری پرستاران به دلیل کمبود نیرو در بیمارستانها ومراکز درمانی است. وی ادامه داد: نیاز است از سوی مسئولان برای رفع این مشکل که در نهایت تاثیر فراوانی بر روی کیفیت کار حرفه پرستاری می گذارد توجه جدی صورت گیرد.

شاهرخی اظهار کرد: بر اساس آماری که در دست است در حال حاضر یک هزارو 500 پرستار در سطح استان وجود دارد که از این تعداد یک هزار و 200 نفر شاغل هستند و در مورد مابقی اطلاعاتی در دست نداریم.

در ادامه مراسم دکتر مسعود رضایی معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به فعالیت های صورت گرفته درسازمان نظام پرستاری قزوین اظهار کرد: سازمان نظام پرستاری استان قزوین یکی از سازمان های صنعتی پیشرو به شمار می آید چرا که این سازمان به عنوان یک حلقه واسط و با برقراری تعامل درست توانسته عملکرد مثبتی را در کارنامه خود ثبت کند.