آرشیو سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۸۷، شماره ۴۰۸۴
ایران زمین
۱۹

حمایت دولت از صنایع نوین استان مازندران

ساری - خبرنگار«ایران»:توجه به صنایع نوین استان مازندران مورد حمایت جدی وزارت صنایع و معادن است.

رئیس سازمان صنایع و معادن مازندران در حاشیه نشست بررسی مشکلات واحدهای مشکل دار تولیدی و خدماتی استان مازندران اظهارداشت: در حال حاضر حداقل واحد مشکل دار در استان مازندران مشاهده می شود و نمونه هایی که در استان وجود دارد، مربوط به واحد های از قبل بوده که با مدیریت ناصحیح قبلی گریبانگیر دولت نهم شده اند.

مصطفی مهدی نژاد افزود: واحدهایی مانند نساجی با وجود پیگیری های مستمر، از واحدهایی به شمار می آیند که در حال حاضر توان رقابت و ماندگاری را ندارند.

وی با اشاره به اجرای طرح آمایش صنعت و معدن که مورد توجه دولت است، تصریح کرد: این طرح ها با مساعدت ویژه و حمایت جدی دولت راه اندازی می شوند.

مهدی نژاد، با بیان این که انجام کارگروهی به روند تولید کمک می کند، گفت: طرح بعدی برای حفظ تولید و سرپا نگه داشتن واحد های تولیدی و صنعتی انجام کارگروهی، سهامی و کنسرسیومی است که با نقدینگی حداقلی و با مدیریت فنی و تخصصی به سوددهی بهتر و بیشتری می رسد. وی تاکید کرد: وزارت صنایع و دولت توجه ویژه و مضاعفی به صنایع نوین و تولید مبتنی بردانش دارند.

وی ادامه داد: تجربه نشان داده است که این گونه اقدامات، سرعت صنعتی شدن و ماندگاری را بالامی برد.

مهدی نژاد، با اشاره به این که بررسی کمیته بحران نشان می دهد که در کارگروهی ضعیف عمل کرده ایم، گفت: اگر واحد ها براساس برند معتبر فعالیت کنند، بسیاری از مشکلات این واحدها حل می شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر واحدهایی که هزینه بسیاری برای برندسازی و بازاریابی و همچنین ماندگاری در بازار صرف کردند، از یک برند معتبر استفاده می کردند، هزینه های کندشدن تولید به حداقل می رسید.

وی در ادامه با اشاره به تصویب و تامین اعتبار 90 میلیارد تومانی برای مشکل سرمایه در گردش واحدهای تولیدی مازندران اظهارداشت: برای حل مشکل سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، وزارت صنایع، فروش مدت دار محصولات شرکت های دولتی به واحدها، 6 هزار میلیارد تومان تسهیلات اعتباری برای طرح های نیمه تمام را در نظر گرفته است.