آرشیو چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۷، شماره ۶۵۹۵
شهرستان ها
۸

رئیس سازمان ملی جوانان مازندران:

ازدواج بهنگام و آگاهانه پایدار می ماند

ساری - خبرنگار رسالت:

دکتر عباد اسدی رئیس سازمان ملی جوانان مازندران طی نشستی با خبرنگاران مازندران بیان داشت: باتوجه به اینکه بیش از یک سوم جمعیت کشور را جوانان تشکیل می دهند ازدواج این قشر از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی افزود: ما همیشه در بحران ها تصمیم گیری کرده و از احکام ثانویه ازدواج استفاده می کنیم و این کار خوبی نیست و باید از احکام اولیه استفاده نماییم.

وی گفت: شرایط جامعه و تمام جهان تغییر کرده و تهاجم فرهنگی کشور را تهدید می کند پس بزرگان و فعالین ازدواج باید وارد میدان شده و دست جوانان را گرفته و زمینه ازدواج آنها را به نحو احسن فراهم نمایند.

وی تصریح کرد: رقبای فرهنگی - هویتی برای خانواده ها زیاد شده است حتی آموزش هایی که در خانواده داده می شود با تعلیماتی که در مدرسه، دانشگاه و... داده می شود فرق می کند و ما باید مراقب جوانان خود باشیم و با آسیب شناسی دقیق و منطقی، برنامه ریزی درست نماییم.

اسدی اظهار داشت: 50 درصد طلاق ها در سال های اول تا پنجم ازدواج اتفاق می افتد و اگر انتخاب همسر درست باشد به طلاق ختم نمی شود.وی افزود: بیش از 60 درصد جوانان مازندران ازدواج نکرده اند و ما از استاندارد کشوری 30 درصد عقب هستیم.

رئیس سازمان ملی جوانان مازندران بیان داشت: رشد ازدواج از سال 75 تا 85 خوب بوده و سه چهارم ازدواج های دختران و پسران بهنگام و به موقع است.

وی خاطرنشان کرد: ازدواج، هویت، سلامت، اوقات فراغت و مشارکت اجتماعی جوانان از اولویت های سازمان ملی جوانان بوده و فرهنگ سازی و نهادسازی دو هدف ما می باشد و سازمان ما در زمینه ازدواج نقش ستادی دارد.دکتر اسدی در پایان اظهار داشت: ازدواج بهنگام، آگاهانه، آسان و پایدار شعار سازمان ملی جوانان در فرآیند ازدواج است و باید برای احیای این چهار عنوان فرهنگ سازی کنیم.