آرشیو شنبه ۲۳ آذر ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۵۴
شهرستان ها
۱۱

اجرای 173 پروژه عمرانی برای حل مشکلات آب خراسان رضوی

مشهد- خبرنگار کیهان:

173 پروژه عمرانی برای حل بخشی از مشکلات اساسی آب در خراسان رضوی از محل اعتبارات لایحه متمم بودجه 87 تا پایان سال جاری اجرا می شود.

مدیرکل دفتر بازسازی و حوادث غیرمترقبه استانداری با اشاره به این که طی نیمه نخست سال جاری اجرای 526 پروژه با هدف کنترل خشکسالی و خسارات ناشی از آن آغاز شده است گفت: این پروژه ها در حال حاضر 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

«مهندس جواد عرفانیان» ادامه داد: در این مرحله هدف حل مشکلات اساسی آب است که انتظار می رود با اجرای پروژه های میان مدت و بلندمدت اختصاص یافته از محل اعتبارات لایحه متمم بودجه 87 تحقق یابد.

وی تصریح کرد: ستاد حوادث استان معتقد است که جهت گیری کلی اعتبارات باید به سمت حل مشکل آب در استان به صورت اساسی باشد و درضمن بر اجرای مدیریت تامین و مدیریت بهینه آب تاکید می کند.

مدیرکل دفتر بازسازی و حوادث غیرمترقبه استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: در مجموع اجرای 173 پروژه عمرانی برای کاهش بخشی از مشکلات استان مستلزم 217 هزار و 800میلیون ریال اعتبارات می باشد که این میزان تاکنون جذب شده است.

عرفانیان افزود: بخش عمده ای از اعتبارات به حل مشکلات کشاورزی در چارچوب اعتبارات خشکسالی استان نیز به اصلاح شیوه های آبیاری و توسعه آبیاری تحت فشار اختصاص یافته است.

گفتنی است، احداث و مرمت سازه های آبی، حفر و تجهیز چاه های عمیق، لایروبی و بهسازی چشمه ها و قنوات و احداث منابع ذخیره آب ازجمله مهمترین پروژه های عمرانی تکمیل شده و یا درحال اجرا در 23 شهرستان خراسان رضوی به شمار می آید.