آرشیو شنبه ۲۳ آذر ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۵۴
حوادث
۱۵

در سیستان و بلوچستان

کارمند متخلف بانک قبل از فرار به خارج دستگیر شد

سرویس شهرستان ها-

عامل اختلاس دو میلیارد ریالی یکی از بانک های زاهدان با تعقیب ویژه از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان دستگیر شد.

به گزارش اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا، سرهنگ عطار رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان با بیان این خبر افزود: با دریافت گزارش درخصوص اختلاس 200 میلیون تومانی کارمند یکی از بانک های شهر زاهدان به نام«ع.ش» پرونده ای در اداره مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی تشکیل و تیمی از کارآگاهان مجرب پیگیری موضوع را به عهده گرفتند.

وی افزود: در این راستا ابتدا مشخصات وی در سیستم افراد تحت تعقیب وارد و با هماهنگی مراجع قضایی محل های احتمالی حضور متهم به صورت شبانه روزی تحت کنترل قرار گرفت و کارآگاهان با تحقیقات فراوان و استفاده از تمام بانک های اطلاعاتی متوجه شدند که متهم قصد دارد به همراه خانواده اش به صورت غیرقانونی از کشور خارج شود.

سرهنگ عطارنژاد افزود: با کنترل دقیق رفت و آمدهای افراد مرتبط با متهم و با توجه به این که احتمال متواری شدن وی متصور بود سرانجام وی در حالی که قصد ترتیب دادن ملاقاتی را با خانواده اش داشت در یک عملیات غافلگیرانه در زاهدان دستگیر شد.

متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی ها اعتراف کرد که در خلال سال های 82 تا 87 از طریق برداشت غیرقانونی وجه از حساب مشتریان و با اصلاح و افزایش سود تضمین شده سپرده های کوتاه مدت و بلند مدت، مبالغ اصلاح شده را به حساب سپرده خاصی واریز و در یک فرصت مناسب مبالغ را به صورت نقدی برداشت می کرد.