آرشیو دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۵۶
شهرستان ها
۱۱

ویژه کودکان نخستین نرم افزار گردشگری مجازی استان قم تولید شد

قم- خبرنگارکیهان:

نخستین نرم افزار چند رسانه ای گویای گردشگری مجازی استان قم به صورت پویا نمایی ویژه کودکان با عنوان «مسافر کوچولو» تولید شد.

مدیر مؤسسه تولید کننده این نرم افزار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نرم افزار مسافر کوچولو تندیس سیمین جشنواره رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را از آن خود کرده است، گفت: این نرم افزار با هدف آشنایی هر چه بیشتر کودکان با تاریخچه و فرهنگ شهر مقدس قم، معارف اهل بیت علیهم السلام و مهدویت و انتظار در قالب انیمیشن با طراحی نوین تولید شده است.

مجتبی مطهری به قرار گرفتن کودکان در فضای مجازی شهر قم و انتخاب مسیرها برای ورود به اماکن مذهبی اشاره کرد و افزود: کودکان با استفاده از نرم افزار مسافر کوچولو با اماکن مذهبی از قبیل حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران،امامزادگان قم و مقبره علی ابن بابویه به طور کامل آشنا می شوند.

مطهری آموزش خواندن نماز و آشنایی با قرائت صحیح آن و گرفتن وضو به صورت پویانمایی را یکی از کاربردی ترین بخش های این نرم افزار عنوان کرد.

وی با اشاره به بخش های تفریحی نرم افزار مسافر کوچولو، گفت: 18سرود با آهنگ های دلنشین کودکانه، 10بازی و سرگرمی و 28داستان جذاب متحرک سازی شده از دیگر بخش های این نرم افزار می باشد.

وی به آشنایی کودکان با تاریخ و فرهنگ جنگ تحمیلی از طریق ورود به بخش گلزار شهدا اشاره کرد و اظهار داشت: کودکان در این بخش با عکس و زندگینامه برخی از شهدا آشنا می شوند و بدین ترتیب نام شهدا و فرهنگ شهادت در کودکان نهادینه می شود.