آرشیو دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۷، شماره ۴۱۰۰
ورزش
۲۱

برنامه های فدراسیون فوتبال برای تیم های پایه

نایب رئیس فدراسیون فوتبال با تشریح برنامه های این فدراسیون برای راهیابی تیم فوتبال امید به المپیک لندن گفت: این برنامه ریزی از سوی برخی کارشناسان یک ریسک بزرگ قلمداد می شود. مهدی تاج در تشریح این برنامه ها گفت: برنامه اصلی فدراسیون فوتبال که هدف نهایی اش صعود تیم فوتبال به بازی های المپیک 2012 لندن است از تیم نونهالان آغاز می شود و در نهایت به تیم امید ختم می شود.

وی ادامه داد: قصد داریم در مسابقات غرب آسیا از تیم زیر 13 و 15 سال استفاده کنیم و تیم زیر 16 سال را که نوجوانان فعلی هستند به مسابقات نیجریه و رقابت های آسیایی اعزام کنیم تا از این طریق پشتوانه قابل اتکایی را برای فوتبال کشور ایجاد کنیم.

تاج در مورد سرنوشت تیم جوانان نیز گفت: این تیم را که زیر 19 سال محسوب می شود به مسابقات گوانگجو اعزام می کنیم و آنها در این رقابت ها 21 ساله خواهند شد و هرچند که باید با بازیکنان زیر 23 سال تیم های دیگر رقابت کنند اما به راحتی برای حضور در بازی های المپیک لندن آماده می شوند.

وی درباره ریسک این برنامه ریزی گفت: به انتقاد کارشناسان ریسک موفقیت و یا شکست این طرح بسیار بالاست و باید با بررسی بیشتر درباره آن تصمیم گیری کنیم.