آرشیو سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۵۷
اخبار ورزشی
۱۳

میزبانی سنگاپور در سال 2010 بازی های المپیک نوجوانان در راه است

هیئت اجرایی کمیته بین المللی المپیک برنامه اولین دوره بازی های المپیک تابستانی نوجوانان که در سال 2010 در سنگاپور برگزار خواهد شد را پذیرفت.

پیش بینی می شود این دوره با شرکت 3594 ورزشکار از 26 رشته ورزشی در سنگاپور برگزار شود.

تعداد رشته های ورزشی همانند مسابقات 2012 لندن خواهد بود. هر رویداد ورزشی در گروه سنی مخصوص به خود برگزار می شود. 27 مسابقه در گروه سنی 15-16 سال و 111 رویداد ورزشی در گروه سنی 16-17 سال و در نهایت برای گروه سنی 17-18 سال نیز 63 مسابقه در نظر گرفته شده است.

این جداسازی مسابقات براساس رده سنی با هدف رویارویی گروه های سنی با یکدیگر و همچنین جلب توجه نوجوانان به سوی ورزش خواهد بود. برای مثال در رشته بسکتبال، براساس قوانین فیبا عمل خواهد شد.

مهمترین مسئله ای که در این دوره در سنگاپور چشمگیر است تعداد زیاد شرکت کنندگان دختر و پسر و استقبال کمیته های ملی المپیک کشورهای مختلف و آماده کردن تیم های ورزشی در رشته های تیر و کمان، دوومیدانی (دو امدادی)، دوچرخه سواری، سوارکاری، شمشیربازی، مسابقه پنجگانه (شامل پرش طول و پرتاب نیزه، پرتاب دیسک و دو 15 متر)، جودو، شنا (امدادی)، پینگ پنگ، تنیس و پرش با نیزه شرکت می کنند.

شرکت 205 کمیته ملی المپیک در این بازی ها نشان دهنده جهانی بودن بازی های المپیک نوجوان است.در رشته های انفرادی تعداد مشخصی برای هر کمیته ملی المپیک (حداقل 4 شرکت کننده در بازی های المپیک نوجوانان برای هر کمیته ملی) در نظر گرفته شده است.