آرشیو سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۵۷
صفحه آخر
۱۶

پاسخ نخست وزیر یونان به مخالفان از قدرت کنار نمی روم

حزب چپگرای یونان خواستار استعفای نخست وزیر و ایجاد تغییرات بنیادین در این کشور شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، «جرج پاپاندرو» رهبر حزب سوسیالیست روز یکشنبه در جریان ادامه تظاهرات خیابانی، از «کاستاس کارامانلیس» نخست وزیر یونان خواست که استعفا کند.

رئیس حزب مخالفان دولت یونان با اشاره به واکنش منفی کارامانلیس در مقابل جوانان این کشور اظهار داشت: دولت درخواست های مردمی را نادیده می گیرد و قادر به ایجاد تغییرات پیوسته در یونان نیست.

وی گفت: دولت در حال فروپاشی و رسیدن به بن بست است و حیات سیاسی آن به پایان رسیده است.

پاپاندرو رهبر حزب پاسوک که در شورای ملی حزب سخن می گفت متذکر شد: دولت یونان، حکومتی فاسد و بی لیاقت ایجاد کرده است.

این رهبر چپگرا درباره اهداف حزب خود خاطرنشان کرد: راهکار ما برای خروج از بحران کنونی، طراحی یک برنامه تند برای تغییرات در قالب ملی و اجتماعی است.

این در حالی است که «جان نومیکوس» یک تحلیل گر یونانی گفت: بعید است دولت استعفا کند، اما دولت چاره ای جز اصلاحات ندارد و افراد حاکم باید کاری را که همه از آنان انتظار دارند، انجام دهند.

کارامانلیس نخست وزیر یونان که از چهار سال پیش در راس دولت دست راستی قرار دارد، در واکنش به درخواست مخالفان خود، هرگونه کناره گیری از قدرت را رد کرد.

در همین حال روز یکشنبه، آتن پایتخت یونان در آرامش به سر برد و مخالفان دولت، تجمعی در مقابل مرکز پلیس در روز دوشنبه برگزار کردند.

خبرگزاری آتن نیوز نیز گزارش داد؛ خشونت های خیابانی در آتن و دیگر قسمت های کشور به دنبال کشته شدن نوجوان 15 ساله توسط پلیس، نشان از شدت بحرانی دارد که کشور را فرا گرفته است.