آرشیو سه‌شنبه ۳ دی ۱۳۸۷، شماره ۱۸۵۰
ایران
۲

هلاکت برادر ریگی توسط نیروی انتظامی

سردار رادان جانشین فرمانده نیروی انتظامی از ضربه مهلک نیروی انتظامی به گروه تروریستی عبدالمالک ریگی خبر داد و گفت: در پی انجام سه عملیات توسط نیروی انتظامی علیه این گروه تروریستی بدنه های اصلی آن کشته شده اند. به گزارش مهر سردار سرتیپ احمدرضا رادان با اشاره به اینکه عملیات مذکور طی سه ماه گذشته ادامه یافته است، افزود: تاکنون معاون و برادر عبدالمالک به اضافه 19 نفر از اعضای این گروه کشته شده اند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور در ادامه خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی کشور برای از بین بردن این گروه تروریستی از تمامی توان خود استفاده خواهد کرد و امیدواریم روزی با خبر هلاکت ریگی موجبات خوشحالی مردم کشور را فراهم کنیم. رادان همچنین به برنامه های نیروی انتظامی برای مبارزه با این گروه اشاره و عنوان کرد: انسداد مرزهای شرقی کشور یکی از مهم ترین برنامه های نیروی انتظامی است که با انجام این کار از ورود این گروه ها به کشور جلوگیری خواهد شد. جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور خاطرنشان کرد: «بیرون راندن و دستگیری افراد این گروه نیز از جمله دیگر برنامه هایی است که در دستور کار قرار گرفته است.»

رادان در ادامه از همکاری دولت پاکستان درخصوص برخورد با این گروه تروریستی اظهار نارضایتی و بیان کرد: متاسفانه همکاری پاکستان با کشورمان درخصوص برخورد و دستگیری گروه ریگی راضی کننده نبوده و به هیچ وجه مطلوب نیست.

وی گفت: پاکستان باید بداند پناه دادن به گروه های اینچنینی در آینده نیز مشکلاتی را برای این کشور به وجود خواهد آورد و دولت این کشور نباید اجازه بدهد خاک پاکستان به محلی امن برای این گروه های تروریستی تبدیل شود. پیش از این گفته می شد چهار مهره کلیدی گروهک تروریستی عبدالمالک ریگی که از آن به نام شاخه ایرانی القاعده یاد می کنند، مهر ماه گذشته در توابع شهرستان زاهدان، طی درگیری میان عوامل انتظامی و نیروهای اطلاعاتی سیستان با اشرار گروه جند الله به هلاکت رسیدند. هم اکنون نیز، محل اختفای عبدالمالک حتی برای افراد رده اول این گروهک تروریستی مشخص نیست.