آرشیو سه‌شنبه ۳ دی ۱۳۸۷، شماره ۲۴۵۹
جامعه
۱۷

رئیس جمهور در جشنواره رازی:

امیدواریم با شتاب حرکت دانشمندان ما به جلو ادامه یابد

گروه جامعه: رئیس جمهور با اشاره به تنوع فعالیت ها و تحقیقات علمی در کشور، شتاب روزافزون حرکت علمی و گستره نوآوری و ابتکارات را در ایران، افتخارآمیز دانست.

به گزارش واحد مرکزی خبر، احمدی نژاد در چهاردهمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی گفت: برای گشایش عرصه های جدید علاوه بر این که باید امکانات، فرصت ها و روحیه نوآوری وجود داشته باشد، شجاعت در کار نیز عنصری کلیدی است.

وی افزود: عالمان فراوانی آمده و رفته اند اما نتوانسته اند عرصه های بدیع را به تسلط خود درآورند؛ چرا که دستیابی به این هدف نیازمند شجاعت علمی است.

رئیس جمهور یادآور شد: دانشگاه ها و استادان باید فضای شجاعت در نوآوری را هم در آموزش، هم راهنمایی رساله ها و هم هدایت پژوهش ها ایجاد کنند.

وی با بیان این که نظام سلطه برای گسترش دامنه حاکمیت خود بر ملت ها ابتدا خودباوری و شجاعت آنها را می گیرد، گفت: وقتی شجاعت را از دانشمندان یک کشور بگیرند، حرکتی در آن ملت اتفاق نمی افتد؛ چرا که دانشمندان پیشگامان مردمند.

احمدی نژاد با ابراز خرسندی از گسترش روزافزون شجاعت و نوآوری در میان دانشمندان ایران بویژه نسل جوان تاکید کرد: باید راه را باز گذاشت تا همه در تمام زمینه ها حرف های نو بزنند، بیندیشند و ابتکار عمل داشته باشند.