آرشیو سه‌شنبه ۳ دی ۱۳۸۷، شماره ۲۴۵۹
حوادث
۱۹

400 فقره کیف قاپی در پرونده دزدان پایتخت

گروه حوادث: اعضای یک باند حرفه ای که با زور و تهدید از مردم، کیف قاپی می کردند، از سوی پلیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران دستگیر و در تحقیقات قضایی پلیسی به 400 فقره کیف قاپی اعتراف کردند.

علی دلداری، دادیار دادسرای جنایی تهران با اشاره به خبر دستگیری اعضای این باند روز گذشته به «جام جم» گفت: چندی قبل مردی به دادسرا مراجعه و از 2 مرد به اتهام کیف قاپی شکایت و بیان کرد: هنگامی که از بانک مبلغی دریافت و خارج شدم، راکبان یک دستگاه موتورسیکلت مرا تعقیب و در میانه راه با زور و تهدید، کیفم را به سرقت بردند.

پس از این شکایت، پرونده ای تشکیل و به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران ارسال شد. ماموران با اطلاعاتی که از شاکی به دست آوردند، به چهره نگاری رایانه ای از کیف قاپان پرداختند و جستجو برای یافتن آنها ادامه پیدا کرد تا این که شکایت های مشابه دیگری به مرکز پلیس ارسال شد که حکایت از آن می کرد همگی شاکیان به یک شیوه مورد سرقت قرار گرفته اند. جستجوهای پلیسی همچنان ادامه داشت تا این که روز گذشته اعضای این باند تحت تعقیب پلیس شناسایی و دستگیر شدند و با انتقال به مرکز پلیس مورد بازجویی قرار گرفتند و به 400 فقره کیف قاپی از مردم اعتراف کردند. بنابراین گزارش، متهمان با قرار قانونی بازداشت شدند و از مخفیگاه آنها 11 کیلو مواد مخدر کشف و ضبط شد. تحقیقات تکمیلی از اعضای این باند ادامه دارد.