آرشیو چهارشنبه ۴ دی ۱۳۸۷، شماره ۴۱۰۶
اجتماعی
۴

وزیر علوم خبر داد

حمایت 3 میلیارد یورویی برای راه اندازی شرکت های دانش بنیان

گروه اجتماعی- در لایحه حمایت از شرکت های دانش بنیان 3 میلیارد یورو برای راه اندازی صندوق حمایت از پژوهشگران پیش بینی شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه بازدید از نمایشگاه جامع دستاوردهای 30 ساله وزارت علوم، تحقیقات و فناوری لایحه حمایت از شرکت های دانش بنیان را امضا کرد و گفت: دولت باید برنامه ریزی حمایتی خوبی از محصولات و فناوری های جدیدی که در کشور رو به فزونی است، داشته باشد که لایحه حمایت از شرکت های دانش بنیان می تواند به دستاوردهای فناورانه پژوهشگران کمک کند زیرا اکثر آنها از سرمایه لازم برای تولید برخوردار نیستند.

محمدمهدی زاهدی افزود: امیدواریم که لایحه حمایت از شرکت های دانش بنیان هر چه زودتر در مجلس شورای اسلامی تصویب شود تا مشکل جدی افراد و مراکزی که در زمینه اختراع و نوآوری برای رفع نیازهای جدی کشور فعالیت می کنند، مرتفع شود.

وی از ارائه لایحه حمایت از شرکت های دانش بنیان تا هفته آینده به مجلس خبر داد و گفت: لایحه حمایت از شرکت های دانش بنیان از سوی سه وزیر کابینه امضا می شود، سپس معاون اول رئیس جمهوری امضا می کند و در نهایت با امضای رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی می رود.